De dikke downburst bij Gieten, die zorgde aldaar voor veel overlast. Zie ook >>> http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/111468/Distributiecentrum-supermarkt-Gieten-loopt-vol-water-na-wolkbreuk
Vandaag wederom op chase geweest, een kleine welliswaar, in totaal een kleine 200km door drenthe heen richting groningen.
Eerst was de planning om in te spelen op de cellen van oldenzaal (en eerder Rijssen en omgeving). Maar die hebben we laten varen, die waren al zo lang aan de gang dat de fut er wel uit was. We waren even gestopt bij Emmen voor een update. En we zagen tot aan friesland op de sat ploffertjes richting die pluk gaan. Het was duidelijk dat de vore goed lag voor ons. We hebben besloten dus om mooi in midden-drenthe te blijven staan, en gewacht tot ze gingen doorstoten. Visueel konden we dat ook al zien, en dat pakte goed uit. Waaronder 1 met een zeer fraaie downburst.
We stonden mooi parallel aan de buien. We hebben hier redelijk lang alles mooi vrij kunnen aanschouwen. En stapje voor stapje gewoon langs de flanken van de buien iedere keer weer gepostitioneerd. Om niet in die dikke neerslag te komen telkens, het geen niet bevordelijk is voor foto's. Al om al eindelijk eens wat leuke buien tijdens een chase. Foto's en video van mijn kant, dus niet echt kwalitatief hoogstaand. Ik moet het met een tablet doen (Wordt aan gewerkt) Maar Arjan heeft betere materiaal. En dat zal hier ongetwijfeld volgen, in de loop dr dagen.
Fractus pluk onder de bassis van een dikke Single cell.
Kort filmpje van de Downburst waarbij we al in de outflow van een andere cell zaten. Veel wind daarbij en geen statief, plus mijn schokkerige handen. Foto's en video van mijn kant, dus niet echt kwalitatief hoogstaand. Ik moet het met een tablet doen (Wordt aan gewerkt) Maar Arjan heeft betere materiaal. En dat zal hier ongetwijfeld volgen, in de loop dr dagen.
Op naar de volgende!!!!!!
| Gewijzigd: 22 juli 2016, 09:43 uur, door Tatanka