Bij ons zit je dat op het goede adres want wij zijn niet alleen onweerliefhebbers maar wij zijn ook voor mensen die angst hebben voor onweer. Een welkome tip die ik je kan geven is, als er onweersbuien bij jou in de buurt hangen. Ben je welkom op het forum en chat. Ik heb veel mensen voorbij zien komen die enorme steun hadden gevonden door deel te nemen aan de chat voor, tijdens en na het natuurgeweld.
Dus bij deze Natasha
Smoke | Gewijzigd: 25 juni 2016, 22:25 uur, door smoke_soldier
weather without storms is no weather at all.
Hmm,,... onweer,..
Tja, een natuurverschijnsel wat nou eenmaal heftig kan zijn.
Maar mensen maken zich soms onnodig bang, en dat is eigenlijk nergens voor nodig.
Ik zal wat over mezelf vertellen, ...
Al jaren ben ik weer-amateur, dus bij elke storm of onweersbui ben ik buiten zolang het droog blijft.
Het natuurgeweld is gewoon facinerend om te zien en mee te maken.
Daarnaast ben ik ook radioamateur, dus ik heb een aardig antennepark staan.
De grootste mast is 13,5 meter hoog en daarop staan een aantal antennes.
Nog nooit heb ik een inslag gehad, en dat spul staat er nu ongeveer 22 jaar.
Wel heb ik een slim dingetje dat aangeeft of er onweer in de buurt komt, dan sluit ik alle apparatuur af en trek alle antennes los van de zenders.
Ook mijn weerstation houd ik scherp in de gaten en natuurlijk de weersberichten.
De kans op een inslag,... is ongeveer hetzelfde als de hoofdprijs van de staatsloterij winnen, maar,.... de kans is altijd aanwezig.
Laat ik het zo zeggen,.. echt bang hoef je niet te zijn, voorzichtig zijn is beter.