Voor uw regio check http://www.art-of-thunders.nl/weer/waarschuwingen/professionele-weerkaarten/onweerskansen/ Vooral "West" Nederland trekt mijn aandacht, gewoon 100% kans.
Nu maar hopen dat dit keer ook Gouda west Nederland betreft en het waarheid word.
Weet niet of deze vraag hier past...
Maar hoe groot is de kans op zo'n rolwolk (of hoe dat enorme ding ook alweer heet)? | Gewijzigd: 23 juni 2016, 08:16 uur, door Sven
Nu maar hopen dat dit keer ook Gouda west Nederland betreft en het waarheid word.
Weet niet of deze vraag hier past...
Maar hoe groot is de kans op zo'n rolwolk (of hoe dat enorme ding ook alweer heet)? Het westen van Nederland heeft volgens wetteronline de meeste kans op onweer
| Gewijzigd: 23 juni 2016, 08:16 uur, door Sven
A level 1 was issued from northern France, Netherlands, NW Germany and SE UK mainly for large hail, severe wind gusts, and tornadoes.
DISCUSSION
France, south-east England, Benelux into western and northern Germany
Widespread thunderstorms will go on during the night hours along the frontal zone over western Europe and are expected to affect also Thursday morning. Ahead of the main trough axis, weak ridging can be expected in the late morning hours and decreasing activity may allow for some diurnal heating of the moist low-level air mass. Due to the overlap with an EML as indicated by latest Bordeaux ascent, high CAPE values of 1000-2000 J/kg are possible.
Initiation is most likely along the sea breeze convergence over northern France into the Netherlands. However, overcast conditions and rain of overnights storms may limit CAPE here. Further storms are expected along the southern edge of overnights outflow boundaries over France, Benelux, and northern Germany. Vertical wind shear will be strong with 15 to 20 m/s deep layer shear, and splitting storms or multicells / bow echoes are forecast. Main threat will be severe wind gusts along with large hail. Widespread hail / wind events are most likely in the corridor highlighted by the level 2. One or two MCSs can be expected to move into north-western Germany late in the period, with severe wind gusts the main threat.
Higher shear and more favourably curved hodographs are expected near the coasts including the south-east British Isles, and the sea-breeze could support more low-level convergence. If diurnal heating can lead to sufficient low-level buoyancy, supercells and bow echoes could form near the shores of France and the Netherlands, posing a threat of tornadoes, large hail and severe gusts.
Additional storms could form further south over western and central France along a weak cold front / convergence. Although vertical wind shear will be slightly weaker, isolated storms may nonetheless produce large or very large hail and severe gusts given the high CAPE values and around 10-15 m/s deep layer vertical wind shear.
Dit is dus precies de reden dat ik wil dat onweer zich beperkt tot een bepaalde dag. Als er eerder onweer komt dan, lang niet altijd, sterven de kansen voor de volgende dag uit omdat het flink afgekoeld zal zijn.
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Dit is dus precies de reden dat ik wil dat onweer zich beperkt tot een bepaalde dag. Als er eerder onweer komt dan, lang niet altijd, sterven de kansen voor de volgende dag uit omdat het flink afgekoeld zal zijn.
De kansen voor het westen van het land zijn dus lager, als ik het goed begrijp. Maar hoe zit het dan met de gebieden waar het enkel geregend heeft? Zoals Drenthe, NW-Overijssel, Groningen, N-Gelderland?
| Gewijzigd: 23 juni 2016, 06:50 uur, door kukkie
Ik zie het ook, ik zit er net in.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
| Gewijzigd: 23 juni 2016, 08:15 uur, door Sven
Maar zoals ik gisteren al schreef, het blijft now-casten.
Een mooi dag gewenst op Onweer-Online
Hieronder de weerkaarten van het KNMI voor de komende 24 uur:
Niet bij stilgestaan, het klinkt inderdaad logisch. Dank voor de toelichting | Gewijzigd: 23 juni 2016, 09:09 uur, door Sven
Maar zoals ik gisteren al schreef, het blijft now-casten.
Een mooi dag gewenst op Onweer-Online
Hieronder de weerkaarten van het KNMI voor de komende 24 uur:
Juist prima bericht Cvandijk. Komt zat de komende 24-36 uur met meerdere rondes zwaar weer over de benelux.