Noodweer Helmond, een compilatie
Gisteren viel ik in de prijzen wat betreft het weer. Gelukkig geen grote gevolgen, zoals in de omliggende dorpen wel het geval was, maar het was super.
Hierbij zal ik een compilatie geven van de avond (foto's zijn gemaakt tussen 18:00 en 22:00 uur), want het noodweer ging de hele avond door.
De kwaliteit van de foto's is niet al te goed (ben geen fotograaf en mijn gsm deed zijn best ), maar een indruk zal het desondanks toch geven.
Tegen 18:15 uur begon het te rommelen. De lucht was in het begin weinig fotogeniek, een grote grijze aaneengesloten massa, maar dat zou snel veranderen.
Persoonlijk vind ik onderstaande foto een plaatje
Vervolgens moest ik even stoppen met het maken van de foto's. Er kwam een flinke wolkbreuk. Onze achterdeur stond nog open...resultaat, jawel dweilen......de gang stond vol water .
Het dweilen was nog niet klaar of de volgende bui kwam er alweer aan:
Even een sprintje naar de zolder getrokken en ben half uit het raam van onze dakkapel gaan hangen om de volgende foto's te maken:
Dat hing enigszins oncomfortabel, dus hop, weer naar beneden gesprint .
En toen kwam dé bui - het was inmiddels al tegen 22:00 uur - waarbij ik compleet van ging stuiteren.
Je ziet op onderstaande foto - in het midden - de toppen komen. Vanaf dat moment, dat ie over de daken van de achterburen zichtbaar werd, tot het moment dat we naar binnen moesten sprinten (vanwege de volgende wolkbreuk), verliep letterlijk in 3 minuten!!!
Excuses, de kwaliteit is een beetje...........
De wolk kwam met flinke snelheid op ons af, in het midden roteerde hij zelfs. Het was bijna mysterieus (gaf een bepaalde lading).... het werd doodstil.... moeilijk te beschrijven wat er op dat moment door je heen gaat.....ontzag... is denk ik het woord. Van windstil naar "je waait bijna om" en alles komt blank te staan in no- time. (deze keer deden we wel de deur dicht).
Zoals deze laatste bui, heb ik persoonlijk nog niet vaak meegemaakt. Je kreeg er ontzag voor.... een lading kippenvel... en het smaakt naar meer !
Ik heb m ook gefilmd - die kwaliteit is beter, maar met mijn commentaar.....of beter gezegd, het compleet uit mijn dak gaan....dus die post ik maar niet . Zal me proberen bij de volgende gelegenheid in te houden als ik film, dan krijg je een nog betere indruk dan nu het geval is.
Maar, deze avond zal ik niet snel vergeten.
Groetjes Joyce
Edit Joyce: Bedankt! Dat is wel heel sneu, want het was echt supergaaf. Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen | Gewijzigd: 3 juni 2016, 12:51 uur, door Joyce.s