De chaser reed voor een bui uit, ergens in Brabant/Limburg. Er werden verschillende stevige verkeersovertredingen gemaakt, zoals meerdere keren door rood, over doorgetrokken strepen, rechts inhalen en een fietspad meepakken. Waarschijnlijk vond hij dat dit kon omdat zijn auto ruim is opgetuigd met allerlei opvallende waarschuwingslichten. Ookal zou je daar een ontheffing voor hebben, dan nog ben je geen voorrangsvoertuig. Het was een stevige auto, waardoor dat allemaal ook prima lijkt te kunnen voor de bestuurder zelf, maar er zijn meer weggebruikers zoals fietsers en voetgangers.
Spotters (en sommige chasers ook volgens mij) in de USA hebben een maatschappelijk nut, voor onderzoek en het ondersteunen van de autoriteiten zoals hulpdiensten en weercentra. Leuke hobby in Nederland, ik snap dat het allemaal spannend is, maar het is hier geen USA met kilometers lange gravelwegen.
Voor een shelfcloud van een Nederlands onweersbuitje uit jakkeren terwijl je ondertussen medeweggebruikers in gevaar brengt vind ik niet getuigen van inzicht in je verantwoordelijkheden. Ik vind best dat je rustig kan 'chasen' in Nederland om voor je eigen plezier mooie plaatjes te schieten en te genieten van het onweer, maar ga geen Reed Timmertje spelen.
Benieuwd naar wat jullie hier van vinden.
Zoek gewoon lekker je bui op, en doe normaal..alst niet harder kan,kan het niet. En als het rood is stop je niet meer en niet minder. Meer heb ik dr niet over te zeggen igg want dit kan niemand normaal vinden.
Ps: Stewart kom anders even in de chat. | Gewijzigd: 2 juni 2016, 10:32 uur, door Tatanka
Wees voorzichtig, vooral naar je omgeving maar ook naar jezelf.
Er bestaat geen excuus voor het maken van verkeersovertredingen, helemaal wanneer er in opdracht van bepaalde instanties wordt gewerkt. Zie voor referentie ook de zeer strikte gedragsinstructies bij (semi)overheidsprojecten zoals Vortex 2 in Amerika.
Verder is het 'negeren' van verkeersregels wettelijk alleen toegestaan voor hulpdiensten en overheidsdiensten die daarvoor ontheffing hebben. je gaat dus ten alle tijden - terecht - op de bon wanneer de politie een overtreding constateert. | Gewijzigd: 2 juni 2016, 11:50 uur, door Benjamin