Inderdaad. Ik hoor het nu in de verte rommelen en op de radar ontstaan nu allemaal buitjes.
Hopen dat ik hier zometeen nog wat leuks krijg.
Eddy.
waarnemingstopic | Gewijzigd: 20 juli 2016, 20:21 uur, door Tieske
Zou hier vlakbij moeten zijn ingeslagen, maar met een korte wandeling (na het onweer) niks kunnen vinden.
Verder nog een aantal stevige flitsen en donders gehad, een paar zichtbare bliksems, en even een beste hoosbui.
De rust is nu weer wedergekeerd.
Eddy.
Die code oranje is er niet om jouw van een pleziertje te voorzien. Dat het bij jouw geen ruk voorsteld op die code oranje Tja
Nijmegen en omgeving is meen ik ook gelderland niet. Flinke downbursten (valwinden) zijn daar geweest. O.a hier in het goffertpark rond 18 uur honderden bomen omgelegd of beschadigd. Je zal daar maar maar met je gezin lopen. Of activiteiten doen. Wat niet geheel onlogisch is met het warme weer vooraf. Tis een druk park doorgaans, en al helemaal met mooi/warm weer. Dan is een waarschuwing wel handig of niet, er zijn daar dan ook geen gewonden gevallen.
Foto: @Maarten_Bouwman
Gewonden door noodweer festivalterrein Vierdaagse
Vijf mensen zijn tijdens de Nijmeegse Vierdaagse gewond geraakt door het noodweer dat woensdagavond over Gelderland trok. De tak van een boom brak af bij de finishplaats en trof een vrouw. Vier anderen werden door losgeraakte spullen geraakt op het festivalterrein. Zware onweersbuien zorgden ook op de Hatertseweg in Nijmegen voor flinke stormschade. Een flinke boom waaide om en belandde op het dak van een auto. Een inzittende raakte daarbij lichtgewond. De weg, die tijdelijk afgesloten was voor verkeer, ligt niet op het traject van de Nijmeegse Vierdaagse.
Nos.nl
| Gewijzigd: 21 juli 2016, 07:45 uur, door Tatanka
op buienradar duidelijk te zien dat er ergens boven Friesland wat is ontstaan en t komt deze kant op.
Ik dacht al wat is t ineens benauwd!
Hier in Pekela, stukje verderop lijkt het straks aardig te keer te gaan! Ben zeer benieuwd..