Het lijkt wat op deze wolken, maar minder intens, wat volgens frank deboosere een zeldzame wolkenformatie is. Ik herken dit soort wolken nochtans regelmatig, wanneer er onweders in de buurt zijn. Vergis ik me steeds, of bestaat er een type wolk dat hier op lijkt?
edit: De foto's op de site vertonen meer bulten en putten t.o.v. de bovenstaande foto. Zo passeren ze hier ook soms. | Gewijzigd: 25 juni 2016, 13:15 uur, door Tvoon
http://www.zeegat.nl/home-groot.html | Gewijzigd: 28 juni 2016, 21:54 uur, door Ben47
Vind het raar dat er 2 meldingen zijn terwijl er geen enkele kans op dergelijk verschijnsel bekend was.
Schade door windhoos in DedemsvaartVANDAAG, 21:27
BINNENLAND
Van veel daken vlogen dakpannen afGINOPRESS
Ook schuttingen en andere bouwwerken raakten beschadigd GINOPRESS
GINOPRESSEen windhoos heeft aan het begin van de avond in Dedemsvaart flink wat materiële schade veroorzaakt. In diverse straten waaiden dakpannen van huizen en kwamen op auto's terecht. Schuttingen waaiden om en van bomen braken flinke takken af. Voorzover bekend raakte niemand gewond.
Aan het einde van de middag was er ook een windhoos tussen Bunschoten-Spakenburg en Eemdijk. De schade bleef daar beperkt tot een tiental bomen
Vind het raar dat er 2 meldingen zijn terwijl er geen enkele kans op dergelijk verschijnsel bekend was.
Schade door windhoos in DedemsvaartVANDAAG, 21:27
BINNENLAND
Van veel daken vlogen dakpannen afGINOPRESS
Ook schuttingen en andere bouwwerken raakten beschadigd GINOPRESS
GINOPRESSEen windhoos heeft aan het begin van de avond in Dedemsvaart flink wat materiële schade veroorzaakt. In diverse straten waaiden dakpannen van huizen en kwamen op auto's terecht. Schuttingen waaiden om en van bomen braken flinke takken af. Voorzover bekend raakte niemand gewond.
Aan het einde van de middag was er ook een windhoos tussen Bunschoten-Spakenburg en Eemdijk. De schade bleef daar beperkt tot een tiental bomen Het valt mij inderdaad op dat het vrij rustig is. Vreemd dat dit ook niet voorspeld was, geen officiële waarschuwing van KNMI of wat dan ook. Ook op het forum is het zeer rustig terwijl er voor donderdag en vrijdag weer kans op onweer is.
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013