Ik ga mijn schuilkelder vast in!!!!
Denk dat die waardes niet kloppen. 6000 is onmogelijk. Gaat volgens mij maar tot 5000 en dat zijn amerikaanse praktijken. Waardes van 1500 tot 3000 wil ik best geloven. Maar dit niet en veelal als het onweer staat indices veelal op 0 ook
Dat is niet helemaal waar, hieronder een citaat van Wikipedia.
CAPE was estimated to exceed 8 kJ/kg in the environment of the Plainfield storm and was around 7 kJ/kg for the Jarrell storm.
Begint aardig te ontploffen boven parijs! Kan haast niet zien waar dit heen koerst. Aan lightningmaps te zien zijn het volgens mij 2 buien waarvan 1 richting Zeeland en Zw Nederland gaat en de achterste bui naar het oosten trekt. Rondom brussel nu ook veel ontladingen
Corigeer mij als ik ernaast zit
Die trekt helaas hier langs maar wat een monster van afstand
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Tis hier nog vies warm en je ziet ook goed het vocht in de lucht. Wordt een beetje heiig ook. Op het gras nog de water restanten van afgelopen nacht. Idd Ben47 Cel lijkt idd meer oostwaards te gaan. Maar rondom antwerpen ook nog zat ontladingen. Dus we gaan het straks allemaal wel zien hier in de regio.
Hier in het westen hoeven we niet teveel meer te verwachten. | Gewijzigd: 23 juni 2016, 20:51 uur, door bassmachine