Ik ben benieuwd of er genoeg voedingsstof aanwezig is voor het laten ontstaan van nieuwe zware buien. Ik ben een absolute leek maar ik heb zo mijn bedenkingen, ondanks alle waarschuwingen. We gaan het meemaken, ik laat me graag verrassen op mijn vrije dag | Gewijzigd: 23 juni 2016, 13:53 uur, door madeagle1
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Op de buienradar is nu (15:40) nog niets te zien.
De temperatuur loopt wel flink op nu 26C in Ermelo en nog volop zon.
Zal het dus eind van de middag gaan worden of in de avond? | Gewijzigd: 23 juni 2016, 15:41 uur, door Han
Dat is ook altijd zo dubbel aan onweer, onweer gaat vaak samen met een dagje benauwdheid. Ik ben wel een onweersliefhebber, maar ik vind de benauwdheid niet erg fijn (zacht uitgedrukt).
Nu is het hier dus heel erg benauwd, de bewolking neemt rap toe en de wolken schieten snel omhoog.
Hopelijk krijg ik nog wat, het liefst rond 22:00, want dan kan je nog net de wolkenstructuur zien, maar het licht zit het zicht op fraaie ontladingen niet in de weg.
Corrigeer: Ruim boven de 200 nu.
| Gewijzigd: 23 juni 2016, 18:36 uur, door Miguel Garcia Lopez
Kloppen deze waardes wel voor Rotterdam? Bijna een cape van 4000 hahahahaha. Dit zegd natuurlijk nog niet dat er onweer gaat komen. Als ik zo naar de lucht kijkt wel. ff foto met telefoon. Had ff geen zin in geknip en geplak. | Gewijzigd: 23 juni 2016, 18:37 uur, door bassmachine
Kloppen deze waardes wel voor Rotterdam? Bijna een cape van 4000 hahahahaha. Dit zegd natuurlijk nog niet dat er onweer gaat komen. Als ik zo naar de lucht kijkt wel. ff foto met telefoon. Had ff geen zin in geknip en geplak.
Het kan nog gekker, deze is voor mijn omgeving.
Ik ga mijn schuilkelder vast in!!!!
Denk dat die waardes niet kloppen. 6000 is onmogelijk. Gaat volgens mij maar tot 5000 en dat zijn amerikaanse praktijken. Waardes van 1500 tot 3000 wil ik best geloven. Maar dit niet en veelal als het onweer staat indices veelal op 0 ook | Gewijzigd: 23 juni 2016, 18:48 uur, door bassmachine