Niet echt een hele beste. Maar het was hier ff niet normaal aan hoosbuien en wind. Alles staat ook blank hier. Dus moest ff van achter het glas. Richting rotterdam gefilmd (Screenshot)
Momenteel weer rustig en af en toe nog een flits in de verte met wat lichte regen. Denk dat er niks meer komt dus ff een paar uurtjes pitten.
Ik heb een vraagje. Ik woon in Hellevoetsluis en had een paar beelden gemaakt van de flinke onweersbui die net over gekomen is. Bij het terugkijken kwam ik dit tegen. Het lijkt een beetje op een beginnende tornado naar mijn mening.
Mijn vraag is dan ook of ik de enige ben die dit er in ziet of zijn er meer (ervaren) mensen die dit er in zien?
Om precies te zijn aan de rechter kant net boven de horizon.
Met vriendelijke groet,
Martijn Haasnoot.
Ik heb een vraagje. Ik woon in Hellevoetsluis en had een paar beelden gemaakt van de flinke onweersbui die net over gekomen is. Bij het terugkijken kwam ik dit tegen. Het lijkt een beetje op een beginnende tornado naar mijn mening.
Mijn vraag is dan ook of ik de enige ben die dit er in ziet of zijn er meer (ervaren) mensen die dit er in zien?
**foto**
Naar mijn mening heb je gelijk. Het lijkt op een wall cloud, was er ook rotatie of heb je dat niet kunnen zien?
Inderdaad het IS een beginnende tornado/windhoos.
Dit verschijnsel wordt ook wel funnel-cloud (trechterwolk) genoemd, en bevindt zich aan de voorkant van een bui aan de wolkenbasis.
De tornado treedt op aan de zuidwest kant vd bui onder de roterende updraft. Daar waar de inflow en de rear flank downdraft om elkaar heen draaien.
Nog 1 van vanmorgen vroeg. Kwaliteit is niet denderend en achter het glas vandaan omdat ik het dak niet op kon! Verder naar rechts (Brielle) was het alleen maar zwarter. Dit was ook in raptempo over spijkenisse heen! Geen onweer in deze bui. Wel verder naar de kust hv holland en den haag.