Misschien omdat de buien daar het land op komen en nog het actiefst zijn.
Hier nu 26,1 graden en redelijk benauwd harmonie laat rond 5 uur snachts een groot onweerscomplex over het westen/midden trekken.
Heb er zin in.
Volgens buienradar komt er rond 3/4 uur smorgens een hele zwik richting west NL.. maar ik weet niet hoe serieus we dat moeten nemen, want het is maar buienradar natuurlijk.
Mijn camera ligt iig klaar voor actie, dus laat maar komen die zwik
Volgens buienradar komt er rond 3/4 uur smorgens een hele zwik richting west NL.. maar ik weet niet hoe serieus we dat moeten nemen, want het is maar buienradar natuurlijk.
Das buien radar met model harmonie en is gewoon een convectieve model. De loop 24 is anders als de 24-28 uur dat zijn gewoon losse weerkaarten in een animatie. Los kan je zo ook vinden bij weerplaza. En kan voor deze buien prima aangehouden worden net als Wrf4km zijn convectieve modellen. Al zitten er natuurlijk altijd afwijkingen in de modellen. En geen 1 model is serieus te nemen voor de volle 100%
Actueel zitten beiden er goed op, en ook met het signaal later zijn ze aardig eensgezind. Gfs ook gewoon hieronder alleen even harmonie en wrf4km. Waarbij Wrf4km in de modeluitvoer iets sneller is vanacht en wat uitgebreider.
Model harmonie. ca 3 uur.
En Wrf4km Ca 3 uur. En die is nog iets forser.
Verder is het ook nou nowcasten he, het is allemaal in de maak!!.
| Gewijzigd: 22 juni 2016, 21:33 uur, door Tatanka
Vage luchten hier. In de verte ook goed donker aan het worden. Dit moet van de zeebui zijn die langstrekt. Het is hier idd ineens vrij donker geworden, maar juist richting westkust nog blauwe lucht te zien.
Intussen zie ik ook hier wat donkere bewolking in de verte opdoemen, terwijl lightningmaps aangeeft dat de inslagen een iets oostelijker richting lijken the hebben ingeslagen.
Lijkt me sterk dat er helemaal niets gebeurd vannacht iig Maar je weet nooit he | Gewijzigd: 22 juni 2016, 21:48 uur, door PaytDelft
Aan de linkerkant zie je de sluierbewolking die bij de buien in West-Vlaanderen en op de Noordzee zitten.
Ik zag op de terugweg ook nog een stekelige verassing verscholen in het gras:
Een egel
ja dat viel mij ook op dus iedereen oppassen
Nog een fijne nacht aan allen.
Vera
Bron: http://www.art-of-thunders.nl/weer/waarschuwingen/onweer/
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar