Dit stukje is ingezoomd van de bovenstaande foto:
Een pileus die ik in de verte net kon zien.
Via twitter van Wouter van der Zande
Hoi Wouter, de meldingen kloppen wel degelijk.... zowel op jouw foto is het duidelijk te zien, en heb vanmiddag heel toevallig ook een grote draaiende massa gezien, en een funnel (mini tornado) of hoe je het ook noemen wil.
Hier de foto die ik genomen had rond een uur of 16:00uur in IJsselmode / Barendrecht.
Kom maar hierheen jongens!!
Kom maar hierheen jongens!!
Klopt, maar stelde niet veel voor.
het steld niet veel voor.en als je het niet verwacht dan is het er en verwacht je het dan is het elders in het land...
Ben igg wel eens een keer klaar met je gezeik niet verwacht niet verwacht...Gewoon een kans zoals op meer plekken in NL. Lees je dan helemaal geen berichten. Kansen zijn kansen geen uitkomsten vaker niet dan wel...Dit keer wel
HIER ESTOFEX volgens mij in westen evenveel kans als elders of bekeerd het mij aan de ogen.
Hier model GFS
@weerplaza verpreid over het land....dus ja ook rotjeknor kan daar bij zitten.
[Uw weerman vandaag: Michiel Severin]
Verspreid over het land komen buien voor, soms met onweer.
Weeronline:
Enkele regen- en onweersbuien16 juni 2016, 17:25 uurVanavond is er kans op buien met onweer. Later neemt de buiigheid af, maar morgen zullen opnieuw onweersbuien ontstaan. Daarbij kan lokaal veel regen vallen. In het weekend is de kans op onweer klein. Zondag blijft het op de meeste plaatsen droog en schijnt wat vaker de zon.Vanavond komen verspreid over het land enkele buien voor. Daarbij kan ook onweer voorkomen.
Nou kan nog wel even doorgaan met meerdere berichten en modellen,die aantoonden dat er wel degelijk kans was ook daar die kanten op.
Maar dit is wel voldoende dacht ik.
| Gewijzigd: 16 juni 2016, 19:33 uur, door Tatanka