Het is in grote delen van het land +25 graden dus das best warm toch?
Licht Onweer: 1
Matig Onweer: 3
Zwaar Onweer: 0
Die bui zien we hier (Den Haag/Westland) heel mooi hoog boven alles uit torenen Verder hier gewoon warm en zonnig, grappig hoe een kilometer of 10 echt uit kan maken qua weersomstandigheden.
Net na de bui:
But I love you anyway
Wellicht toch vaker naar buiten gaan. UV index van 6 (matig) valt reuze mee hoor!
Ben naar de "Kleine Dommel" gereden om de waterstand te observeren, kreeg ik dikke glashagel op de voorruit.
12 mm in 15 minuten.
Schitterende luchten.
Het water staat nog net zo hoog als gisteren en dat heb ik nog niet eerder gezien!
Na de bui:
ui:
But I love you anyway
Dus ben ik maar weer naar huis in Delft gereden, en daar aangekomen kijk ik op de bliksemkaart om te constateren dat het nabij Rotterdam toch weer geactiveerd was.
Eevn later hoorde ik het zowaar in de verte wat rommelen, en de bui leek zich uit te breiden tussen Zoetermeer en rotterdam zuid. Ik ben vanuit mijn zolderraam gaan kijken en de bui trok grotendeels ten zuiden aan Delft voorbij.
De bui breidde zich wel uit, en was op gegegeven moment recht boven Delft, volgens de bliksemkaart. Desondanks was er niet veel meer te horen dan wat zacht gerommel.
Ik heb nog 1 CG bliksem gezien, en dat was dan ook wel een heel mooie. Verder weinig visueel spectakel, omdat alles zich hoog in de wolken leek te voltrekken, maar het was toch weer even leuk en verfrissend.