Dat laag boven Schotland gaat zich verplaatsen naar Scandinavië, daardoor kan de luchtdruk hier stijgen. Er vormt zich een hoog met het centrum rond Bretagne.
Door dit hogedrukgebied neemt de kans op buien af (tot vrijdag nog enkele buien), zullen we de zon meer zien en door meer zon stijgt de temperatuur tot de 25ºC.
Maar op deze kaart zie je ook al het volgende lagedrukgebied klaarliggen, namelijk dat tussen IJsland en Schotland in. Dit laag gaat naar het oosten toe, een uitloper van dit lagedrukgebied zal het vanaf dinsdag hier voor het zeggen krijgen.
Op den duur zie je een blokkade ontstaan boven Groenland en het noordelijke deel van de Atlantische oceaan, dat is voor zomerliefhebbers de verkeerde plaats, want hierdoor wordt koele lucht vanuit Groenland naar onze omgeving getransporteerd. Dat zorgt voor een buiig weertype met temperaturen rond de 17 - 18 graden.
Dus, geniet komend weekend van het zomerweer, want het kan zo weer veranderen!
Begin deze week werd er aangekondigd dat het nog even doorbijten was maar dat daarna het zomerweer zou losbarsten met veel zon.
Nu zaterdag verloopt dit al teleurstellend de ochtend bewolking en regen.
Langzamerhand zal het op knappen maar dat is het dan ook wel.
Morgen 25C kan best maar de dagen daarna is alles weer verdwenen, zo gaat het al weken.
Er zit nauwelijks een droge dag tussen en al helemaal geen zomerse dag.
Veel vervelender zijn de onbetrouwbare weerberichten dit verandert echt per dag en behoorlijk ook.
Kleine verschillen zijn acceptabel maar er lijkt meer fout te gaan dan goed. Jammer.
Nu maar hopen dat het volgende week ook fout is en het gewoon mooi weer wordt. | Gewijzigd: 6 augustus 2016, 12:58 uur, door Han
http://www.nu.nl/binnenland/4303101/eind-volgende-week-zomers-weer-verwacht.html
| Gewijzigd: 6 augustus 2016, 13:15 uur, door Han
Dat laag boven Schotland gaat zich verplaatsen naar Scandinavië, daardoor kan de luchtdruk hier stijgen. Er vormt zich een hoog met het centrum rond Bretagne.
Door dit hogedrukgebied neemt de kans op buien af (tot vrijdag nog enkele buien), zullen we de zon meer zien en door meer zon stijgt de temperatuur tot de 25ºC.
Maar op deze kaart zie je ook al het volgende lagedrukgebied klaarliggen, namelijk dat tussen IJsland en Schotland in. Dit laag gaat naar het oosten toe, een uitloper van dit lagedrukgebied zal het vanaf dinsdag hier voor het zeggen krijgen.
Op den duur zie je een blokkade ontstaan boven Groenland en het noordelijke deel van de Atlantische oceaan, dat is voor zomerliefhebbers de verkeerde plaats, want hierdoor wordt koele lucht vanuit Groenland naar onze omgeving getransporteerd. Dat zorgt voor een buiig weertype met temperaturen rond de 17 - 18 graden.
Dus, geniet komend weekend van het zomerweer, want het kan zo weer veranderen!
De verandering ging wrs iets sneller dan de weermodellen en weermannen deden doen voorkomen. Sterker nog, het beloofde zomerweer in de low-lands bleek een "fopspeen". Het toont ook maar weer eens heel mooi aan dat je met de globale modellen en mn dit soort kaarten (500hPa) /Bodemdruk altijd moet uitkijken en voor een compleet beeld toch wat verder moet kijken dan alllen DMO materiaal
Het probleem zat hem dit keer (vandaag) vooral in de timing van het warmte front en de warmtefront sector. De lucht was daarin een stuk vochtiger dan verwacht (DP tot 17 a 18 graden) en dat staat binnen zo'n warmtefront sector garant voor (hogere) bewolking. Daarnaast dan nog die lullige timing met juist vandaag vol in de warmtefront sector en de mispeer is compleet.
Ook de komende dagen gaat het in de maritiem polaire lucht die achter het KF van vannacht binnenstroomt gematigd zomers en onbestendig verder. Mogelijk morgen later op de dag nog wat neerslag op navolgende occlusie.
Na woensdag gaat het dan weer crescendo verder met het zomerweer. Algemeen oplopende temperaturen en steeds meer zon.... ....
| Gewijzigd: 7 augustus 2016, 19:30 uur, door Alpenweerman
Hier nog even de pluim
In iedergeval lijken er wat zonnige dagen te komen met aangename temperaturen | Gewijzigd: 14 augustus 2016, 20:21 uur, door JOHNNY123
| Gewijzigd: 19 augustus 2016, 00:50 uur, door De Friese Weerman
Zijn volgens mij niet veel zomerliefhebbers aanwezig op dit forum
Maar inderdaad! Het warme zomerweer keert na het weekend weer terug in ons land mede door een Hoog boven centraal/oost Europa en een uitlopende lagedrukgebied boven de Atlantische Oceaan, ook wel bekent als de Spaanse pluim. Temperaturen zullen in geheel westt Europa stijgen richting de zomerse waardes, ook in de Benelux wordt het op veel plaatsen zomers tot tropsich warm. 36 graden lijkt iets teveel van het goede. Denk meer aan temperaturen rond de 29 graden met misschien enkele top dagen tegen de 31-32 graden aan
Deze warmte kan wel eens een tijdje in stand blijven houden, maar of we dan ook te maken gaan krijgen met een hittegolf is de zekerheid daarop niet te zeggen.
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar
Zeg maar gerust de zomerslaap, want denk dat op dit forum meer winterliefhebbers zitten dan zomerliefhebbers. Als de winterdiscussie topics beginnen is er meer leven in de brouwerij
Nu weer on-topic. De kaarten voor volgende week zien er heel gunstig uit inderdaad en bieden lang stabiel zomerweer aan
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar
Zeg maar gerust de zomerslaap, want denk dat op dit forum meer winterliefhebbers zitten dan zomerliefhebbers. Als de winterdiscussie topics beginnen is er meer leven in de brouwerij :
Zal wel zo zijn,heb ergens ooit gelezen hier veel zitten die van blauwbekken houden.(not me) ook bijna de vakanties weer voorbij misschien wordt het dan wat drukker dit zegd al genoeg lolzz toch afgezien de wind nog wat zon. en alweer helft van de maand. begin me alweer ongemakkelijk te voelen met korten de dagen blegh
Nouja.. de zomer is nu bijna voorbij en maar hopen dat er straks meer leven in de brouwerij komt
Het lijkt volgende week in ieder geval heerlijk weer te worden maar jammer genoeg moet ik dan weer werken
Pluim:
De dertigers lijken een beetje weg te vallen maar het staat wel vast dat we gewoon heerlijk weer krijgen en de cape ziet er daarbij ook nog mooi uit.
Gaat nou al een paar postings zo volgens mij staat er na dit weekend, eerst fraai zomerweer op programma. Tis eens niet zo gek dat niemand dr over wil posten. Want het vertrouwen is wel een beetje weg. En leden zijn niks verplicht om wat te posten.
Dit is overigens wel 1 van de wat duidelijkere signalen, deze zomer. Op een paar zomerse dagen tot tropisch aan toe. Het staat er al een week stug in ...zij het met detailverschillen die gebruikelijk zijn op deze termijn.
Dat je op een dikke week 30ers heb staan. En dat ook blijft staan naar die week toe is vaak geen uitkomst. Dat is niet iets van gisteren, neemt niet weg dat we na het weekend. Op veelal 25-28graden, met in het zuiden kansen op 30ers gaan uitkomen. Allemaal binnen de (betrouwbaarheids) termijn. Totaal niet verkeerd dacht ik zo!!
Vanaf vrijdag neemt de onzekerheid pas r toe.
Dat de winterliefhebbers hier een groter aandeel,hebben dan zomer liefhebbers kan ook puur toeval wezen. Volgens mij is de meeste drukte hier altijd nog alle seizoenen met de daarop bij behorende extremen......Hitte,Kou. Onweer, Storm, Sneeuw
Ps volgens mij komt er al weer leven in de brouwerij. Want afgelopen 24 uur is er al meer gepost dan heel augustus hahahaha | Gewijzigd: 20 augustus 2016, 14:27 uur, door Tatanka
Kan ik me goed voorstellen, ik moet ook gewoon werken, heb eind september nog vakantie.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
T/m donderdag lijken de leden van beide modelen het eens te zijn. Na donderdag is er veel spreiding. Maar wie weet houden we het langer vast of gaan we naar de herfsttemperturen.
Als we het gfs moeten geloven dan krijgen we eerst mooie temperaturen maar daarna doet de temperatuur een flinke stap terug, vooral de zwarte lijn(Oper) doet een duik begin september. Een perfect begin voor de herfst zullen we maar zeggen , al zie ik ook wel mooie een nazomer zitten...
| Gewijzigd: 21 augustus 2016, 17:54 uur, door FredFred