Jupz tatanka plaats mooie posten,hoop ok met de warmte die er komt de kansjes blijven zoals hij het uitlegde!!
Voor volgende week zijn we dr nog lang niet, er zitten een paar warme dagen tussen. Maar de onstabiliteit blijft daarop aardig achter, dat zal echt komende dagen >>mid volgende week worden voor meer duidelijkheid<<. Modellen zijn nog veels te wispelturig zowel warmte als Cape. De ene run zit dat boven de UK, de ander boven Benelux, maar ook soms in Dld. Een paar fraaie zomerse dagen zitten er wel in ,dat laat de pluim ook zien beide modellen.
Maar ook ik heb zin in wat grootschaliger onweer, dus ik zit daar ongetwijfeld boven op. En zal terzijner tijd daar ook over posten!! | Gewijzigd: 20 augustus 2016, 13:56 uur, door Tatanka
Deze site maar goed in de gaten houden dus
Me too Alleen zal t denk ik wel veel drukker worden qua Nederlanders, de Max gekken
Dit wordt mijn 10de 'Spa'.
Ik kwam er al voor hij geboren was en zal er vast ook nog heen gaan als hij al gestopt is, denk ik.
Niet dat ie niet goed is hoor, ik vind t fantastisch, maar t is niet dat ik speciaal om hem heenga.
*kuch* ontopic *kuch*
Een bui zou de boel zeker opleuken maar ik ben toch een beetje huiverig qua onweer, dat zou t toch eh...spannend maken
Mensen, voor degenen die hier verstand van hebben, even een vraagje.
Als je nou kijkt naar deze cijfers in bovenstaan plaatje, wat zegt jullie dit dan?
Moet ik hier uit opmaken dat er nog weinig aanleg is voor t spontaan ontstaan van een onweersbui,
maar dat er genoeg is om een onweersbui die komt binnendrijven uit t zuiden sterk te houden?
Of zie ik t verkeerd?
Ik probeer n beetje t gevoel te krijgen hoe ik deze cijfers moet opvatten.
Ik weet dat er een uitleg bij staat per getal apart maar wat doen deze getallen als je ze bij elkaar leest?
Ik ga er toch vanuit dat ze allemaal op een of andere manier invloed hebben op elkaar?
Alvast mijn vriendelijke dank.
Oja nog een vraag,
deze metingen worden verricht, in dit geval, bij vliegveld Eelde (Groningen),
maar (en dit is maar een gok/observatie) het valt mij vaak op dat onweer zich boven een stad anders 'gedraagt' dan in het open veld.
Het is me vaak gezegd dat hier ook de Hondsrug invloed heeft op de richting die een onweersbui 'kiest', maar dat ook de warmteuitstoot van een
stad invloed heeft op de kracht/richting van een onweersbui.
De echt zware excemplaren gaan natuurlijk als een warm mes door boter, maar ik zie toch vaak dat een bui die in Frankrijk/België ontstaat flink is afgezwakt tegen de tijd dat hij hier in t noorden arriveert, terwijl buien die hier of ergens in t binnenland ontstaan behoorlijk fel kunnen zijn.
Nogmaals dank.
Had zoiets als in Engeland hier verwacht.
Denk niet dat dat nog gaat komen.
Hooguit een losse cel
Iemand een verklaring waarom het in Engeland zo los gaat en niet hier? | Gewijzigd: 27 augustus 2016, 17:01 uur, door Coentjuh
Licht Onweer: 1
Matig Onweer: 3
Zwaar Onweer: 0
Even na 03:00 uur leek het voorbij te zijn, maar pakweg een uur later was er weer een nieuw buitje ontstaan.
En toen ik die van de achterkant kon bekijken nog een hele lading CC gezien (en vastgelegd).
Deze zomer leek wat onweer betreft een flop te worden, maar vannacht is er toch nog wat goed gemaakt.
Eddy.