Aan de radarbeelden te zien is dit het wel zo'n beetje, volgens mij. Al hoop ik ook dat er spontaan nog buien gaan ontstaan vannacht.
Helaas, hier in Middelstum nul komma niks
Hier nog niks gehad wat je echt onweer om van te genieten mag noemen......
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Maar nu doe ik dat wel even voor de eerste keer.
In het Zuiden van Nederland lijkt het alsof de Derde Wereld Oorlog is begonnen met Nonstop Bliksem en hagelstenen zo groot als honkballen. de Wereld vergaat daar bijna.
En bij ons in Groningen helemaal niets! helemaal niets! alleen een beetje geflits boven Duitsland.
Regen hebben we wel gehad.
Daar voor zit je dan een hele dag aan te verknoeien achter de Laptop.
Estofex level 2.......... laat me niet lachen. Bah. niet bij ons iedergeval.
Ik heb dit jaar nog geen Onweer van betekenis gezien om van te genieten. of ik moet blind en doof zijn.
En de jaren ervoor waren ook magertjes. Onweer begint een zeltzaamheid te worden in het Noord-Oosten.
Die in April was wel leuk maar die trok te ver langs.
| Gewijzigd: 24 juni 2016, 13:36 uur, door Daystar
Bij ons in Heeze is het hele dorp zwaar beschadigt.
Onze tuinmeubels zit vol gaten, alle planten zijn kapot, struiken en bomen deels ook, afdak (polycarbonaat) vol gaten, schuurdak (deels polyester) vol gaten, autodak vol putten, mijn vrouw in zak en as...En een onbeschrijfelijke rotzooi, veel erger dan na een herfststorm.
Ja, het was een once in a lifetime sensatie, een waar inferno van 20-30 minuten, 30 a 50 meter zicht, onbeschrijfelijke herrie!
Nee, dat wil je niet nog eens meemaken!
But I love you anyway
In deze streken is weinig onweer. Ik denk dat het vele water de boosdoener is zeker het 2 km brede Hollands Diep.Ook hebben wij hier in Dordt ontzettend weinig CG ontladingen. Zou dat komen omdat de wolkentorens te laag zijn ?Wie kan mij antwoord geven. Hagel komt ook niet voor althans in mijn wijk Sterrenburg zie ik het nooit.Wel valt op dat in het centrum van Dordt meestal meer regen valt in buiensituaties.Dit jaar heb ik nog geen onweer van betekenis gehad. Hoogstens wat kortdurend zacht gerommel.Vorig week de 22e tot 24 juni hier zowat niks gehad, totaal had ik 6 mm regen. | Gewijzigd: 27 juni 2016, 12:09 uur, door P.den Ouden