gebliksem in de verte boven zee. Best mooi!
Edit Stefanv: Link aanklikbaar gemaakt | Gewijzigd: 21 mei 2016, 22:56 uur, door Stefanv
Of is het anders?
Een stukje uit de KNMI Guidance:
Neerslag:
Soms wat spatten uit de middelbare en hoge bewolking, met name boven zee en het westen van ons land. Vanavond en vannacht enkele regen- en onweersbuien met name tenen over het westen van ons land. CAPE van 700-1000 J/kg en effectieve schering van ca. 30 kn. Enkele multicells zijn meest waarschijnlijk. In Harmonie is het onweerssignaal duidelijk aanwezig, met name boven zee. Morgen alleen nog boven het oosten van het land. CAPE-waardes morgen zijn overigens erg laag en komen niet boven de 100 J/kg uit.
Bron: http://www.art-of-thunders.nl/weer/waarschuwingen/onweer/
Bron: http://www.lightningmaps.org/?lang=en#y=51.264;x=5.2175;z=7;t=3;m=sat;r=0;s=200;o=0;b=;
Uiteindelijk maar niet gekozen om op pad te gaan gezien het systeem voornamelijk over de Noordzee trok...
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar
Die Mcs in midden frankrijk is idd nog steeds 1 van de opties. Die komt ook terug in de estofex en die geldt ook gewoon nog tot 8uur vanmorgen als Mcs 2 die van de noordzee was 1. En die kan lang doorgaan nog de komende uren!! Wellicht dat er wat beneluxers gewekt worden straks door een andere wekker.
Wellicht bied deze late passage meer kansen nou voor de oostelijke helften morgen (Vandaag). Dat het dan daar toch weer goed kan opwarmen kan gaan onweren. Op nieuwe onstabiliteit.
Had daar later vanmorgen nog een bericht voor willen zetten. Maar ik ben straks dingen voorbereiden om op pad te gaan. Dus dat word hem niet!
Ik ga dr niet op gokken dat het hier gebeurd, ik ga morgen 250 oostelijker duitsland in ,waar het cker kan opwarmen.
Voor mij is het weltrusten.
Mvg Tatanka
PS: Er komen zat kansen aan volgende week. En we gaan ons daar maar weer oprichten ook. Later in Algemeen kom ik daar weer op terug. Nieuwe rondes nieuwe kansen | Gewijzigd: 22 mei 2016, 01:38 uur, door Tatanka
Maar affijn on topic.!!
Actueel komt de Mcs uit frankrijk binnen via centraal belgie. En zal straks ook Zeeland-Brabant aandoen en later ook mogelijk ook andere delen van NL. Er zitten momenteel soms nog redelijk wat ontladingen op. En dr onstaan nog steeds cellen naast. Maar vooral de neerslag is zeer intens, een bekende van mij is op die pluk nog aan het chasen.
De estofex voor vanmiddag langs de oostgrens. Wij gaan in gebied op de lijn Bremen-Osnabruck zitten. En vandaar uit kijken we verder!!
http://estofex.org/ | Gewijzigd: 22 mei 2016, 05:12 uur, door Tatanka
Klopt ook wel, onderstaand komt van noodweercentrale.nl Capelle aan den IJssel (2908)Niveau waarschuwing noodweer oranje vanwege onweergeldig van: zondag, 22. mei 2016, 05:46 uurgeldig tot: zondag, 22. mei 2016, 07:16 uurgeldig voor: alle hoogtes Op 22.05.2016 om 05:46 uur werd er een onweer van het niveau oranje geregistreerd, waarvan het zwaartepunt zich 4 km noordelijk van Roosendaal en Nispen bevindt. Het beweegt zich met een snelheid van 72 km/u in noordelijke richting. Er zijn lokaal zware regenval en enkele stormvlagen mogelijk. Plaatselijk kan ook hagel met kleine stenen niet worden uitgesloten. De bliksemactiviteit is gering. Volgende plaatsen bevinden zich op de verdere baan van het het onweer: Roosendaal en Nispen (05:49), Hoeven (05:55), Strijen (06:09), s-Gravendeel (06:13), Zwijndrecht (06:17), Hendrik-Ido-Ambacht (06:19), Barendrecht (06:19), Ridderkerk (06:21), Alblasserdam (06:21), Nieuw-Lekkerland (06:23), Krimpen a/d IJssel (06:25), Capelle a/d IJssel (06:25)
Grens Duitsland zit je goed met jagen vanavond, succes...
Vanmiddag heeft vooral het oosten met (onweers)buien te maken. In het westen wordt het dan droog. De donderbuien ontstaan op een vore van lagedruk met in het kielzog een koufront. Dit front stagneert vanavond, door golfvorming, net over de grens boven Duitsland.
Vanmiddag heeft vooral het oosten met (onweers)buien te maken. In het westen wordt het dan droog. De donderbuien ontstaan op een vore van lagedruk met in het kielzog een koufront. Dit front stagneert vanavond, door golfvorming, net over de grens boven Duitsland.
Thanks richard !! mag ik van je weten wie die bron is.