ik had ffe een vraag aan jullie, Ik wil graag wat meer uitrusing voor het seizoen 2016 hebben jullie nog tips? Mijn uitrusting tot nu toe: Nikon D5100, Nikkor 18-55/55-300MM, lightningtrigger, Actioncam (Voor op het raam), Draadonspanner, een filmcamera, Labtop en smartphone
En nog even 1 vraagje: Ik wil graag paronamas maken van de shelfclouds, nu heb ik het probleem dat er geen Pararonama stand zit op de Nikon D5100, hebben jullie daar een oplossing voor?
Alfast bedankt!
Camera: Nikon D5100
Koop een ultragroothoeklens (ik bezit zelf een EF-S 10-18 mm) of/en maak een aantal foto's vanaf een statief (met flinke overlap, van links naar rechts bijv.). Voeg deze in een programma als Hugin samen tot een panorama.
Als je een panorama maakt uit meerdere foto's, zorg dan dat de belichting/diafragma/ISO gelijk zijn. (schiet dus in de manuele stand).
Voorbeeld: panorama van een RFD (samengevoegd in hugin)
Hier heb ik gekozen om de foto's in portretstand te schieten (stuk of 6 denk ik)
Hier heb ik gekozen om de foto's in portretstand te schieten (stuk of 6 denk ik). Aan de windmolen zie je wat voor een bereik je dan hebt.
| Gewijzigd: 22 maart 2016, 18:28 uur, door Jespert