Geloof dat jij de enige bent die gelijk zag dat het om een 1 april grap ging.
Maar ondertussen was het vandaag wel prachtig weer bij 10 graden lager dan ik voorspelde.
Geloof dat jij de enige bent die gelijk zag dat het om een 1 april grap ging.
Maar ondertussen was het vandaag wel prachtig weer bij 10 graden lager dan ik voorspelde. Haha ja maar vond het ook zo droog uit de hoek komen
Ha ja idd, en als het opgelost is krijgen we de volgende pakket bewolking, weer diensten slaan volledig de plank mis vandaag.
Ha ja idd, en als het opgelost is krijgen we de volgende pakket bewolking, weer diensten slaan volledig de plank mis vandaag.
Weerdiensten slaan volledig de plank mis?
Er is voorspeld dat er vandaag zowel zon als wolken zullen zijn met temperaturen rond 14-16 graden.
Kun je niet eens ophouden met het zinnetje 'weerdiensten slaan volledig de plank mis'.
Als ik naar buiten kijk is de voorspelling gewoon goed.
Je ziet ook hier en daar wat plekken in Nederland en België waar de zon door weet te breken.
Maar gelukkig trekt de omcircelde pluk bewolking grotendeels vannacht over, dus morgen weer nieuwe kansen!
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Ik verwacht dat het in het zuiden net wel of net niet 20 graden wordt, aangezien het nu in Ell 16,5°C is en er komen een paar verspreidde opklaringen aan. Als het lukt zou vandaag de eerste lokale warme dag worden.
De afgelopen jaren viel de eerste landelijke warme dag (in de Bilt) op deze dagen:
2012: 30 april (22,4°C)
2013: 14 april (21,0°C)
2014: 20 maart (21,2°C)
2015: 14 april (20,0°C)
Dit zijn de eerste lokale warme dagen:
2012: 16 maart (Maastricht, 20,7°C)
2013: 14 april (op meerdere stations tegelijk, hoogste waarde: Woensdrecht, 24,0°C)
2014: 9 maart (op meerdere stations tegelijk, hoogste waarde: Maastricht, 21,9°C)
2015: 10 april (op meerdere stations tegelijk, hoogste waarde: Eindhoven, 23,2°C)
Gelukkig hadden wij in Enschede gisteren volop zon tot uurtje of half drie. Vandaag ziet het er hier ook nog niet fraai uit helaas!
Edit: Ja! Om iets na 13:10 werd het 20℃ op Eindhoven, de eerste lokale warme dag van 2016.
En om 15:50 ook boven de 20 graden in De Bilt, dus ook meteen de officiële eerste warme dag! | Gewijzigd: 3 april 2016, 17:25 uur, door Thijs.
begin mij ook af te vragen of het te maken heb met het eerder afsmelten van het ijs bij groenland..
vraag mij ook wel af of dit wel normaal is voor april.deze lage bagger temps.hoor al verhalen dat de rest van de maand zo blijfd.
begin mij ook af te vragen of het te maken heb met het eerder afsmelten van het ijs bij groenland..
vraag mij ook wel af of dit wel normaal is voor april.deze lage bagger temps.hoor al verhalen dat de rest van de maand zo blijfd.
Er is wel een verband tussen de koudere temperaturen hier en de hoge temperaturen bij Groenland, want Groenland heeft te maken met een langdurige zuidenwind die warme lucht aanvoert. Deze zuidenwind wordt veroorzaakt door het ontstaan van de blokkade. Het hogedrukgebied zorgt aan de ene kant voor warme lucht die naar Groenland gaat, aan de andere kant van het hogedrukgebied zakt koude lucht af naar West-Europa.
De normale maximumtemperatuur voor de komende decade (21 - 30 april) is 16,2ºC, daar zitten we de komende tijd dus flink onder, maar we moeten niet vergeten dat we de afgelopen 2 decades vaak boven de normale maximumtemperatuur zaten. Dit is in de 1ste decade 12,4ºC en in de 2de 13,5ºC, deze decades zat de maximum vaak rond de 14 à 15 graden.
Ik heb een aantal weken geleden al gezegd dat we last blijven houden van meridionale stromingen, noord-zuid ipv west-oost.
Dit kan tot ver in mei doorgaan. | Gewijzigd: 18 april 2016, 17:09 uur, door john setov
But I love you anyway