Wel jammer dat het van oost naar west trok. In het oosten was het actief en zat er veel onweer op en toen het boven hilversum was niks meer.
Om vervolgens een paar km verder weer te activeren. Gebeurt vaker hier
Dat was hier ook zo.
En de oostelijke is ingezakt.... Wel lekker stortregen..
Valt me op dat de meeste ontladingen CC zijn ik zie op lightningmaps ontladingen heel dichtbij maar hoor amper wat.
Was van plan om voor een bui uit te rijden maar helaas ging die wat sneller dan gedacht en zat ik er midden in. Ging redelijk tekeer maar door de heftige regen niet veel van het onweer kunnen merken. Desalniettemin weer een ervaring rijker en dat in Friesland!
Klik er op voor meer foto's!
Zelf vanavond rond kwart over 7 even gaan rijden naar Haastrecht, daar mijn auto even op een open veld gezet en gewacht. Uiteindelijk maar 4 echte air to ground flitsen gezien. (Ik ben de officiele naam vergeten). Rest van de avond alleen flitsen die niet echt zichtbaar waren als bliksemschichten voor mij (alleen in de lucht). Dus dat was, nou, een teleurstelling. Al is het wel meer dan ik had verwacht.
Qua regen, het is niet zo los gegaan als elders in t land, maar op n gegeven moment kon je gewoon echt ff niet meer auto rijden, je zag gewoon NIKS meer.