Wat een grap dit, komt het dichtbij stopt het weer Ik wacht ook al de hele middag, de verwachting waren nog zo gunstig. Hoe dichter het richting Friesland trekt hoe sneller de activiteit eruit raakt.
Wat een grap dit, komt het dichtbij stopt het weer Ik wacht ook al de hele middag, de verwachting waren nog zo gunstig. Hoe dichter het richting Friesland trekt hoe sneller de activiteit eruit raakt.
Vlakbij mij nu onweer (lichtelijk)
Het kan nog! Het is hier nog benauwd genoeg. Spontaan onstaan al nieuwe buien over de waddenzee.
Familie die huiswaarts ging hebben zelden zo'n regen gezien. 7km verder hagelstenen van 1cm groot.
Beelden volgen z.s.m
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Je kan het idd zien als je 2 of 3 uur vooruit kijktop de radar dat de rode pitten die erin zitten minder worden.als goed is wordt het ook zo weer droog hier,er zit een gat in de bewolking en die moet juist hierboven komen hangen.wat er achteraan het geheel zit even kijken hoe dat ga uitpakken.
| Gewijzigd: 30 mei 2016, 20:11 uur, door Thomas Vrerink
Vandaag is er hier al bijna 75 mm gevallen!
Nu hangt er hier een vreemde lucht, de lucht is heel erg vochtig.
Ik heb zo'n zware neerslag nog nooit meegemaakt, het lijkt wel of we alle neerslag die we afgelopen weekend niet gehad hebben, hebben opgespaard totdat het vandaag ineens uit de lucht kwam vallen.
Wel jammer dat het van oost naar west trok. In het oosten was het actief en zat er veel onweer op en toen het boven hilversum was niks meer.
Om vervolgens een paar km verder weer te activeren. Gebeurt vaker hier
De neerslaghoeveelheden zijn ook te verwaarlozen, vergeleken met andere delen van het land.
Voor echt noodweer zitten we hier blijkbaar erg ongunstig.