Ik ben vandaag eens gaan chasen! Hier mijn verslag!
om kwart over 10 wouden wij naar Friesland vertrekken, voor dat we weggingen nog even de radar beelden bekeken, ontstond er een mooie cel boven twenthe! Met veel bliksem activiteit! Dus ik snel richting Lingen en wat bleek! Ik had geen 3G in Duitsland! Dus snel mijn vader zijn telefoon gepakt en die had goddank nog 3G dus snel op de labtop! Bleek dat de cel nog meer actief was!!! Toen we bijna in lingen waren hadden we geen 3G meer! Dat werd blind chasen gelukkig onderweg een mooi veldje mammatus gefotografeerd! Maarja! Dan gaan we blind chasen! Echt dat is niet te doen!! Wij dus richting het oosten rijden! 40 KM ten oosten van lingen waren we net te laat! Gelukkig hadden we een mooie aanzicht tegen de cel!
Hier een paar fotos:
Camera: Nikon D5100
Maar voor wat betreft blind chasen: heb je geen navigatie? TomTom of iets dergelijks? Op die manier kun je nog aardig bepalen wat je doet, ook als je de trekrichting van de bui kent. Echter blijf je dan wel 'half' blind omdat je niet weet hoe de bui zich ontwikkelt.
Verder was de treksnelheid van de bui ook veel te hoog om in te halen.
Al met al toch een mooi begin.
Maar voor wat betreft blind chasen: heb je geen navigatie? TomTom of iets dergelijks? Op die manier kun je nog aardig bepalen wat je doet, ook als je de trekrichting van de bui kent. Echter blijf je dan wel 'half' blind omdat je niet weet hoe de bui zich ontwikkelt.
Verder was de treksnelheid van de bui ook veel te hoog om in te halen.
Al met al toch een mooi begin.
bedankt! Ik had mijn telefoon mee die gelukkig een navigatie had en die had daarvoor geen 3G nodig. Het probleem was echter dat ik mijn internet verloor 30 minuten voor de locatie, dus als de richting veranderde kon ik het ook niet beslissen. Ik ga nu een dongel kopen, Dan heb ik overal internet het klopt inderdaad, de bui geen veel te snel | Gewijzigd: 8 februari 2016, 21:05 uur, door Dion L
Camera: Nikon D5100