http://www.wintersportweerman.nl/2016/02/21/74963/lage-landen-vooral-maartse-buien-of-toch-nog-een-winterse-wereld/
Vanaf woensdag komt de wind vanuit het noordwesten die talrijke sneeuwbuien ons land opsturen. Later vanaf de 27ste zal de wind naar oosten draaien.
Met alle respect voor je post, maar winteraanval? Tenzij je een graad of 5 overdag en hier en daar een graadje vorst 's nachts omschrijft als winteraanval...
Wat betreft sneeuwbuien: tijdens de dag gewoon winterse buien, als je geluk hebt dan ziet het tijdens de ochtend even wat wit om dan weer weg te smelten.
En wat betreft de oostenwind: moet je eens kijken waar de oorsprong daarvan is zullen we niks aan hebben hoor, de koude zit daar niet
http://www.wintersportweerman.nl/2016/02/21/74963/lage-landen-vooral-maartse-buien-of-toch-nog-een-winterse-wereld/
| Gewijzigd: 22 februari 2016, 11:31 uur, door Lako
EC heeft de eerste 5 a 6 dagen weinig spreiding. Veel dagelijkse gang. In de nacht na morgen lichte vorst (afhankelijk van bewolking), overdag rond +5 graden, wat in de zon bij weinig wind heerlijk kan aanvoelen. Er blijft een kleine kans op neerslag.
De wind is zowel op EC als GFS t/m donderdag west tot noordwest. Vrijdag krimpt de wind via zuid naar oost tot noordoost. De meeste leden zitten in die hoek t/m zondag. Ondanks de dan toenemende (noord)oostelijke stroming is er weinig kou te verwachten aangezien in het aanvoergebied nog weinig kou te bespeuren valt. Maandag krimpt de wind naar verwachting verder naar het noorden maar de onzekerheid neemt gezien de spreiding behoorlijk toe.
EC windrichting
GFS windrichting
Bewolking en windsnelheid
De eerste dagen wordt vrij zonnig en in de nachten weinig bewolking verwacht bij weinig wind. Bij weinig wind en heldere nachten kan de temperatuur door uitstraling vooral op beschutte plekken behoorlijk dalen. Overdag bij weinig wind en wanneer de zon zich veel laat zien een lekker weertje. Vanaf vrijdag meer bewolking en meer wind.
Bewolking en windsnelheid EC
Wat betreft sneeuwbuien: tijdens de dag gewoon winterse buien, als je geluk hebt dan ziet het tijdens de ochtend even wat wit om dan weer weg te smelten.
En wat betreft de oostenwind: moet je eens kijken waar de oorsprong daarvan is zullen we niks aan hebben hoor, de koude zit daar niet
Ben, je hebt gelijk een winteraanval dat we op de schaats kunnen staan, lijkt momenteel nog niet aan de orde, al houden we alle opties natuurlijk nog open. Die geforecasted depressie die via golf van Biskaje Europa intrekt gaat iets te veel oostwaards, waardoor de sneeuw die op het programma stond op de 28/29ste meer richting Polen gaat vallen dan in ons land helaas. Wel zal er in Spanje en (edit) Frankrijk een wit dekje worden geproduceerd door dit zelfde laag en wel as zaterdag volgens het Britse UKMO. Eerder deze week was de koers nog noord-westelijk, helaas veranderd de koers bij elke run. De volgende op LT (GFS) is pas weer op 5 maart...iig vannacht toenemende kans op hagel, klap onweer en sneeuw. Aanstaande Donderdag volgens GFS zal er ook in NL een mooi wit laagje liggen.
edit svenne: vorige citaat verwijderd
| Gewijzigd: 24 februari 2016, 11:00 uur, door Roberto Koopman
GFS komt nu met mooie drukstijgingen | Gewijzigd: 24 februari 2016, 16:04 uur, door JOHNNY123
Eindelijk een stabiele IJslandhoog, deze had natuurlijk twee maanden eerder moeten komen, maar afin we doen het er maar mee
24e en laatste letter uit het Griekse alfabet..
Koude lucht zakt naar vanaf de Noordpool richting ons land
Ik ben er weer klaar voor, laat de kou maar komen.
Dan nog even als ergenis voor sommige....Als febrauri lacht, dan wordt maart niet zacht.
| Gewijzigd: 24 februari 2016, 16:11 uur, door Roberto Koopman
Eindelijk een stabiele IJslandhoog, deze had natuurlijk twee maanden eerder moeten komen, maar afin we doen het er maar mee
24e en laatste letter uit het Griekse alfabet..
Koude lucht zakt naar vanaf de Noordpool richting ons land
Ik ben er weer klaar voor, laat de kou maar komen.
Dan nog even als ergenis voor sommige....Als febrauri lacht, dan wordt maart niet zacht.Herstel, lichte vorst!
Meer dan wat matige vorst in de nacht/ochtend gaat dit niet brengen!
| Gewijzigd: 24 februari 2016, 17:54 uur, door Sepp
Spreken van winter word met de dag kleiner door de zon die weer krachtiger wordt. En stiekem hoop ik dat de lente snel begint, dit gekutkloot met regen, wind, en grijs weer ben ik beu.
Smoke
weather without storms is no weather at all.
Spreken van winter word met de dag kleiner door de zon die weer krachtiger wordt. En stiekem hoop ik dat de lente snel begint, dit gekutkloot met regen, wind, en grijs weer ben ik beu.
Smoke
Leef je uit we kijken uit naar een Lente bericht van je. Ik zie hem igg nog niet eveneens als de winter,op een paar stuiptrekkingen na dan hier in de Benelux seizoen 2015/16
Lenteverwachting 2016
| Gewijzigd: 24 februari 2016, 18:45 uur, door Tatanka
Lenteverwachting 2016
Je begrijpt mij verkeerd tatank, er is geen winter noch lente in aantocht, maar de meteorologische lente is dinsdag as. dat is al na minder dan een week.
Smoke
Edit svenne: vandaar ook het lenteverwachtingtopic | Gewijzigd: 25 februari 2016, 12:29 uur, door Sven
weather without storms is no weather at all.
Je begrijpt mij verkeerd tatank, er is geen winter noch lente in aantocht, maar de meteorologische lente is dinsdag as. dat is al na minder dan een week.
Smoke
Ja en als je eens verder leest staan daar al verwachtingen voor. Link heb ik bijgevoegd in mijn eerste post (verder dan dat is dr nog niet). Maart is een overgangs maand en van beide kan gewoon langs komen nog. Momenteel is het niet meer en niet minder dan dat het op papier,om klimatologische redenen straks op 1 maart meteorlogisch Lente word. En dat de focus eerst nog meer aan koude tot normale kant voor Lente ligt zonder echt helemaal de extremen in te gaan.
Tevens moeten er maar net mensen zijn die daar over willen berichten. De lente is in aantocht maar nog lang niet in de hoedaningheid die men wilt zien. Dus ja daar word weinig over bericht
Mvg Tatanka
| Gewijzigd: 24 februari 2016, 20:25 uur, door Tatanka
Tevens moeten er maar net mensen zijn die daar over willen berichten. De lente is in aantocht maar nog lang niet in de hoedaningheid die men wilt zien. Dus ja daar word weinig over bericht
Mvg Tatanka
Volgens de klimaat goeroes is er van lente vorlopig geen sprake, maar die klimaat goroes hebben het ook steeds mis over de winter, dus wat heeft dat voor waarde. Ik vergelijk hun bevindingen met de modellen, en die zien op LT er wel goed uit,maar helaas verdwijnen deze prachtige kaarten als ....ja ja ja ...sneeuw voor de zon ..... aangezien ik met bepaalde uitspraken wat voorzichtiger ben geworden zal ik jullie maar niet vervelen met de discussies over de lente.
Edit svenne: nog maar eens vorige citaat verwijderd... tip: gebruik de backspace of delete toets! | Gewijzigd: 25 februari 2016, 12:30 uur, door Sven