Jammer dat de noordzee zo warm is... De boveluchten zijn koud genoeg maar dit geeft waarschijnlijk alleen maar smeltende sneeuw op... Hopelijk heb ik het mis
We hebben nog een flinke inhaalslag te maken qua watertemperatuur. Ik wil nog wel een ijzige maart! | Gewijzigd: 27 januari 2016, 20:12 uur, door JOHNNY123
Citaat van Citaat van JOHNNY123, woensdag 27 januari 2016, 20:11 uur Jammer dat de noordzee zo warm is... De boveluchten zijn koud genoeg maar dit geeft waarschijnlijk alleen maar smeltende sneeuw op... Hopelijk heb ik het mis We hebben nog een flinke inhaalslag te maken qua watertemperatuur. Ik wil nog wel een ijzige maart! Als de stroming over de Noordzee komt te liggen wel ja. Maar zodra er een oostelijke stroming op gang komt, maakt dat weinig uit Zowel in de winter als in de zomer scoort Hoek van Holland bijvoorbeeld behoorlijk mee bij wind uit het oosten.
Op 4 februari 2012 was het in Den Helder zowel overdag als 's-nachts kouder dan in Twente toen het overdag matig vroor en in de nacht zeer streng. Bij overigens gelijke weersomstandigheden (zonnig, onbewolkt).
Toen was het zeewater ook niet bepaald afgekoeld voorafgaand aan die koudegolf.
| Gewijzigd: 27 januari 2016, 20:33 uur, door Ben47
Dat hoog komt pas op het einde van de run tevoorschijn, nuja het is allemaal nog ver weg hé. Laat ons straks eerst maar eens kijken naar de pluim wat die te zeggen heeft
Geen waarde aan hechten (vanwege de LT), maar is gewoon leuk om zo een plaatje te zien
| Gewijzigd: 27 januari 2016, 20:46 uur, door Sven
| Gewijzigd: 27 januari 2016, 21:53 uur, door Siebenvm
Die Sudden Stratosphere Warming komt ie wel of niet..en wat zijn de gevolgen.
Een Polar Vortex Split is in de maak of toch weer niet, verdere afzwakking van PV. EC en GEFS ontlopen elkaar niet zo veel...
EC gaat voor koud, MJO gaat bij EC richting vak 6, Hoge druk boven Groenland, IJsland boven de Noordpool, Jetstream zakt verder zuidelijk over Spanje.
Welke waarde moeten we hieraan hechten? Vrij beperkt lijkt me, alleen de kaarten van dinsdag (en misschien ook woensdag) kunnen we verder gaan opvolgen. Straks maar even kijken naar de pluim, ik vermoed dat deze meer ondersteuning gaan krijgen nu.
Hieronder alvast de nieuwste 10-daagse, heb er een en ander op geplaatst van tekst ter duiding
Edit svenne: plaatje uit citaat verwijderd
| Gewijzigd: 28 januari 2016, 23:45 uur, door Sven
Tja word weer 10 maanden wachten op de volgende poging..de weerkaarten laten totaal geen winterweer zien. Af en toe een noord tot noordwestenwind maar daar word ik niet koud of warm van. En op de lange termijn is het helemaal prut.
| Gewijzigd: 29 januari 2016, 00:04 uur, door Sven
Tenzij jij een glazen bol hebt. Winter is nog niet voorbij. Het kan altijd nog!
Edit svenne: plaatje uit citaat verwijderd | Gewijzigd: 29 januari 2016, 10:40 uur, door Sven
Ziet er als zwaar knudde uit voor hoop op koude !!
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/