Citaat van kdekool, woensdag 13 januari 2016, 21:52 uur In drechtstreek en omgeving waar ik woon is het nu verweg het koudste van het zuidwesten. Op dit moment is het 1.3 graden op mijn weerstation met een dalende lijn. Er komt wat neerslag aan vanaf de zee. Is het mogelijk dat er plaatselijk misschien toch droge sneeuw gaat vallen vannacht in deze regio. Ik neem aan dat de grondtempratuur nog lager is. Temperatuur daalt door de opklaringen, zal voor het grootste deel gewone regen zijn, misschien wat natte flatsen er tussen hoe meer naar het zuid-oosten
Berichten samengevoegd door svenne
Liever dit dan nog zo een decembermaand.. Maar ik snap je wel, ik had ook liever meer leden voor een verlening zien gaan.
Gisterenavond was de pluim heel goed, vandaag iets minder. Dat kan morgen weer andersom zijn..
| Gewijzigd: 13 januari 2016, 22:20 uur, door Sven
Op LT kijken kan leuk zijn, maar als we daarop gaan rekenen, dan gaan we nog een gans jaar teleurgesteld worden
Spijker op zijn kop, 90% hier op het forum rekent hier wel op! Maar gelukkig hebben we Callie hier nog
edit svenne: inderdaad, genoeg gekletst nu, terug ontopic anders verwijs ik graag naar de chat of het kletstopic | Gewijzigd: 13 januari 2016, 22:39 uur, door Sven
Edit Callie-p : ik heb notabene 11!!! posts verplaatst over het wel of niet over het nut van de pluim dat hij negatief gaat dat de postere negatief is...
prima om te filosoferen of je nou wel of niet negatief doet maar doe dit in het kletstopic..
Ik begrijp dat men nerveus wordt over het winterweer ( ik wiebel ook wat meer op mijn stoel maar ik heb een aardige post geschreven waarin een mooie verwachting staat over de komende dagen en tot nu toe is deze exact in line met zo een beetje elke weerinstantie..
Hoe het volgende week wordt.. ik heb er mijn mening over ( ook een uitgebreide post over geschreven ) maar niets staat in steen..
ENJOY whatever we gaan krijgen de komende dagen en volgende week.. BBQen is ook leuk.. en dat kan ook als er toch ijs ligt
| Gewijzigd: 14 januari 2016, 00:18 uur, door Callie-P
Een blik op de wat langere termijn. Hogedruk begint zich te vestigen boven midden Europa. Doordat bij een hogedrukgebied de wind met de klok mee waait, kan de kou zich redelijk handhaven. De kou blijft aanwezig, en lijkt zich zelfs over Nederland uit te gaan breiden. Na dinsdag lijkt het minder koud te worden, maar dat is nog ver.
EDIT: De kou komt terug! Dit is eigenlijk echt een prachtige run! De kou trekt zich op woensdag heel even terug, maar het kwik komt niet hoger dan 0 tot 4 graden overdag. Dat zijn dan de warmste momenten uit de periode tot 21 januari! Vervolgens word het weer iets kouder. Ik denk echt dat we nog heel veel plezier gaan beleven aan deze periode.
| Gewijzigd: 13 januari 2016, 23:30 uur, door Siebenvm
Het eerste kaartje is met de actuele temperaturen en de kaartjes eronder van wat waarmee GFS komt in de laatste run. Toch een heel opvallend verschil, het is nu al een pak kouder dan dat GFS voorspelt in de laatste run. Ook in België is dit actueel het geval.
| Gewijzigd: 13 januari 2016, 23:37 uur, door Sven
Het eerste kaartje is met de actuele temperaturen en de kaartjes eronder van wat waarmee GFS komt in de laatste run. Toch een heel opvallend verschil, het is nu al een pak kouder dan dat GFS voorspelt in de laatste run. Ook in België is dit actueel het geval.Ik zag het ook al, opvallend inderdaad! Bied zeker hoop voor morgen. GFS vond ik altijd heel wispelturig, maar de run waar ze nu mee komen daar zet ik meteen een krabbel onder. Koud tot minstens donderdagavond en zaterdag een prachtige sneeuwdag! | Gewijzigd: 13 januari 2016, 23:43 uur, door Sven
Vanaf vandaag zal ik proberen elke dag hier een weerkaart te posten van belgie met een kort weerpraatje erbij
Laat maar weten wat jullie ervan vinden!
Weerbericht 14/01/2016
Afgelopen nacht kregen we in het eerste deel van de nacht te maken met mooie en brede Opklaringen doorheen het land, In het 2de deel van de nacht kwamen reeds de eerste wolken opzetten gevolg door jawel alweer regen en buien.
Tijdens de nacht begint het al aan zee te regenen en later tijdens de ochtenduren zal de neerslag verder het binnenland opkomen.
Naarmate de neerslag het binnenland inkomt wordt deze neerslag meer en meer winters denk maar aan buien van korrelhagel, natte sneeuw, en sneeuw.
Omwille van het warme zeewater bestaat de kans dat de buien uitgroeien tot fikse buien waar zelfs verspreid over het land een donderslag kan gaan bijzitten.
Aandacht: -> Tijdens de avond uren neemt de wind in kracht toe en kan het boven zee en aan zee zelfs hard tot stormachtig gaan waaien!
Eenmaal de buien aangekomen zijn in de hoge Ardennen gaat alle neerslag over tot droge sneeuw waar zich in de loop van de avond het al bestaande sneeuw dekje zich verder kan gaan vormen.
De temperaturen schommelen van 0° tot 1°c in de Ardennen en van 4° in het binnenland tot 6° aan zee
Zo dit was mijn allereerste weerpraatje
| Gewijzigd: 14 januari 2016, 03:29 uur, door winterfreak(arendonk)
Harmonie berekend het anders en laat deze 'krul' noordelijker en oostelijker zitten waardoor juist het Noordoosten in de sneeuw terecht komt door een draaiende wind. Spannend allemaal! Hieronder alle berekeningen.
Hoe zit t qua onweerkansen?
Harmonie berekend het anders en laat deze 'krul' noordelijker en oostelijker zitten waardoor juist het Noordoosten in de sneeuw terecht komt door een draaiende wind. Spannend allemaal! Hieronder alle berekeningen.
Goedemorgen, waarom is er gezien het korte tijdsbestek geen zekerheid te geven over hoe de regen/sneeuw over het land gaat trekken? | Gewijzigd: 14 januari 2016, 10:16 uur, door Sven