Dit wordt ondersteund door de nieuwe GFS12. Het laag koerst noordelijk waardoor Nederland te maken krijgt met aanlandige wind. Deze lucht is wel kouder van oorsprong en het is dus mogelijk dat iets verder landinwaards het door neerslagafkoeling toch tot winterse neerslag komt, maar het is gewoon te fragiel. Hieronder de koers volgens GFS12:
Ook de lange termijn is echt zeer matig te noemen. Hoewel dit nog kan heel goed kan veranderen natuurlijk, geeft GFS12 een enorme toename van hogedruk boven het Europese vasteland. De hogedruk ligt hier volledig verkeerd voor kou en we krijgen daardoor te maken met winden uit steeds meer zuidelijke richting en dus ook een veel warmere luchtsoort.
Niet alleen maar naar het gfs turen. Trouwens deze run is beter dan de vorige en er sprankt weer een beetje hoop want het ensemble is ook beter geworden voor de bilt
Paar warme leden die het gemiddelde zeer omhoogtrekt
| Gewijzigd: 12 januari 2016, 18:44 uur, door JOHNNY123
Antwoord svenne: ja zal overgaan in natte sneeuw/regen door de inderdaad oplopende temperatuur, maar kan toch even wit worden | Gewijzigd: 12 januari 2016, 18:58 uur, door Sven
Vele malen beter dan de vorige, kansen op sneeuw zijn toegenomen en ook de temperatuur is gedaald. Pluim gaat er goed uit zien denk ik!
Paar warme leden die het gemiddelde zeer omhoogtrekt
Ik denk dat we best wel kunnen stellen dat GFS niet meer de enige is die die kant opgaat ( mijn post van net overigens is EC)...ik heb net even EC en GFS naast elkaar gelegd en die kaarten kun je ongeveer overelkaar heen leggen...
Zondag/Maandaf gaan we nog even met een beetje geluk "sort of" echt winteren in heel Nederland en Belgie maar de kaarten moeten echt radicaal veranderen wil de winter kunnen doorzetten.. denk bijvooorbeeld aan de jetstream die echt helemaal verkeerd ligt...groot hogedruk gebied boven Europa met haar kern in het zuiden enzovoort.
Maar eerst hebben we deze week nog met heus nog wel sneeuw,hagel en hier en daar wit.. en op dit moment zijn zondag en maandag nog dagen dat we misschien wel een ijsdag krijgen in heel de benelux maar dat zou zomaar ook van de kaarten kunnen verdwijnen..
Ik blijf erbij dat het nowcasten gaat worden maar dit gaat volgens mij niet meer worden dan een klein winterprikje waarna de temperaturen weer richting de 8 graden zullen gaan..
.
| Gewijzigd: 12 januari 2016, 20:24 uur, door Justin
Zondag/Maandaf gaan we nog even met een beetje geluk "sort of" echt winteren in heel Nederland en Belgie maar de kaarten moeten echt radicaal veranderen wil de winter kunnen doorzetten.. denk bijvooorbeeld aan de jetstream die echt helemaal verkeerd ligt...groot hogedruk gebied boven Europa met haar kern in het zuiden enzovoort.
Maar eerst hebben we deze week nog met heus nog wel sneeuw,hagel en hier en daar wit.. en op dit moment zijn zondag en maandag nog dagen dat we misschien wel een ijsdag krijgen in heel de benelux maar dat zou zomaar ook van de kaarten kunnen verdwijnen..
Ik blijf erbij dat het nowcasten gaat worden maar dit gaat volgens mij niet meer worden dan een klein winterprikje waarnaar de temperaturen weer richting de 8 graden zullen gaan..
Het is inderdaad wel duidelijk dat het na de winterprik volledig de mist in gaat. Maar het zal wel heerlijk zijn als we drie dagen van het winterweer kunnen proeven. Hopelijk gaat februari ook nog wat leuks brengen... een ssw behoort missschien tot de mogelijkheden las ik vandaag
Citaat van De Friese Weerman, dinsdag 12 januari 2016, 19:52 uur Wat vind jullie van de run van EC ? Hoopgevend of teleurstellend?
Hoopgevend. De hele run komt de wc er niet echt in. Op 240 uur lijkt er weer iets nieuws te ontstaan maar dat is te ver weg
Berichten samengevoegd door svenne | Gewijzigd: 12 januari 2016, 20:25 uur, door JOHNNY123