Niemand die CPTEC, NAVGEM of JMA heeft bekeken? Allemaal prachtige kaarten: m.a.w. Nu gaan deze ook mee met UKMO, GEM, EC, dus das al 6-1 tegen GFS
Hier JMA
Jawel, is ook wel zo. Overigens wel zeer positief opvallend dat de zaterdag de Oper zo erg boven de andere leden zit, mocht die neerslag er komen met de temperatuur waarop de andere leden ongeveer liggen, dan kan het toch heel goed mogelijk zijn dat er zaterdag gewoon sneeuw valt. Daarnaast is de pluim op LT flink verbeterd en vind ik de groep leden die in ieder geval tot donderdag voor winter gaan eigenlijk nog behoorlijk groot.
Hopen dat zometeen de sneeuwkansen beter zijn geworden, en eigenlijk zou me dat niet eens verbazen, vooral voor vrijdag en zaterdag. Voor donderdag is wel een klein wonder nodig wil dat laagje goed trekken, laten we daar op hopen met z'n allen!
EDIT: sneeuwkansen vallen toch wel tegen, kan altijd nog verbeteren natuurlijk, maar vind het niet overtuigend genoeg:
| Gewijzigd: 11 januari 2016, 21:52 uur, door Siebenvm
Edit svenne: laten we eerste maar eens de komende dagen afwachten. Betrouwbare termijn = max 5 dagen en in deze situatie zou ik zelfs durven zeggen max 3 dagen | Gewijzigd: 11 januari 2016, 22:01 uur, door Sven
Edit: tuurlijk mag dat gezegd worden maar dan graag ook uitleg waarom je deze niet te best vindt oja, ik wil ook alle lijntjes onder -20
| Gewijzigd: 11 januari 2016, 22:08 uur, door Sven
Reacties werden dan ook verplaatst
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Het is nog niet eens heel lang gelden dat we geen internet hadden, geen moderne modellen met superkrachtige computers er achter, en geen voortdurend verversende weerkaarten en satellietbeelden die iedereen kan raadplegen. Data kwamen als cijfertjes per telex of telefoon binnen. Je moest het doen met een beperkt aantal gegevens. Hoewel de hoeveelheid informatie misschien wel factor 1000 x zoveel is als pakweg 40 jaar gelden, kunnen we niet 1000x betere verwachtingen maken. We kijken hooguit enkel dagen verder dan toen, en voorbij een periode van een week, soms wat meer, soms wat minder , kan je in het gunstigste geval hooguit een tendens zien.
Wat we nu waarschijnlijk gedurende enkele dagen gaan krijgen is hooguit een kwakkelweertje met een licht winters karakter. Wat daarna komt is nogal onzeker. Het kan vriezen, het kan dooien. Als altijd in Nederland in deze periode. Ik wil niemands plezier bederven, ook ik kom hier elke dag even kijken en hoop natuurlijk ook op schaatsen en sneeuw, maar het lijkt mij goed om nuchter te blijven. Ik vind dat Callie P met zij stoplichten daar goed in slaagt. Hij zet zijn lichten terecht voorlopig niet op groen!
Edit Callie-p : klopt;) het is zo mega onzeker dat groen "out of the question " is ik heb hem nog wel op oranje staan aangezien de winter zeker kans van slagen heeft..maar zoals ik al eerder schreef gaat het nowcasten worden met drukgebieden.:) het weekend zal de doorslag geven waar we heen gaan...
overigens heeft EC indrukwekkende minimale temp kaarten een paar dagen..
| Gewijzigd: 11 januari 2016, 23:51 uur, door Callie-P
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Zo even! Ik dacht het ook al te zien op de nieuwe GFS run, maar durfde het niet aan om te posten aangezien ik nog geen expert ben in het lezen van de weerkaarten. hier heb ik mezelf toch een beetje onderschat kennelijk
Dit laagje ziet er idd wel spannend uit. Mag van mij nog iets noordelijker, want als dit uitkomt is het noorden en zuiden aan de beurt geweest, nu het midden nog. Dit zou wel mooi zijn, kan ik tijdens mijn verblijf in Winterberg heerlijk genieten van een sneeuwsituatie! | Gewijzigd: 11 januari 2016, 23:21 uur, door Siebenvm
| Gewijzigd: 11 januari 2016, 23:35 uur, door Sven