In het tweede deel van de week kan de temperatuur nog een paar graden dalen. Het wordt opnieuw zeer wisselvallig en naast regen kan in de Ardennen en soms ook in het centrum sneeuw vallen.
Edit: ook nog even deze grafiek van het KNMI:
| Gewijzigd: 8 januari 2016, 12:21 uur, door Sven
Beiden beginnen met de 12e 06u UTC en eindigen met de 21e.18u UTC
Het heeft geen enkele zin de GFS elke 6u te vergelijken. Het springt maar heen en weer. Dus ik vergelijk alleen de 0 en 12u UTC runs van GFS. Ook neem ik telkens dezelfde periode t.w. de 12e 06u UTC to en met de 21e.18u UTC. (tenzij anders vermeld)
Voor midden Nederland
Links de GFS van de 0u UTC van vandaag Rechts die van gisteren 12u UTC
| Gewijzigd: 8 januari 2016, 13:44 uur, door Ben47
Bij weinig wind en opklaringen kan het aardig afkoelen door uitstraling. Voor de oostelijke helft wordt lichte vorst op 1,5m verwacht. Maar vooral de grondtemperatuur (10cm) is van belang tot waar we gladde wegen (vooral bruggen en viaducten) kunnen krijgen. Daar waar de ijzel/sneeuwresten in het noord-oosten nog niet geheel verdwenen zijn kan de temperatuur nog een stapje kouder worden. Opgevroren spul kan dan levensgevaarlijk worden.
| Gewijzigd: 8 januari 2016, 20:18 uur, door Ben47
evenjes deze pluim tonen op lange termijn kan het nog alle kanten op
Het kan zomaar weer de positieve kant op gaan. Benieuwd naar de nieuwe gfs | Gewijzigd: 8 januari 2016, 16:46 uur, door JOHNNY123
svenne: op zich is volgende week nog redelijk LT... Zeker als we naar potentieel winterweer kijken, dan kan je dit best pas een dag of 2 op voorhand doen | Gewijzigd: 8 januari 2016, 16:51 uur, door Sven
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
zelfs volgende week weten ze nog niet eens wat het gaat worden
het enigste dat we weten is dat het kouder wordt maar hoe koud weten we niet
En dat is beter dan temperaturen van +10!!
Yess! Nu natuurlijk nog wel het vervolg afwachten, maar die kaart ziet er zeker goed uit!
| Gewijzigd: 8 januari 2016, 19:25 uur, door Sven
Vervolg is een bizar Eurohoog, wel niet warm met deze kaarten. | Gewijzigd: 8 januari 2016, 19:25 uur, door Sven