https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Dat heb je nu eenmaal met de run. Het is interessanter om naar de pluimen te kijken, zo zie je wat de rest van de leden doen
Dit is trouwens een prachtkaartje, hogedruk boven groenland en kijk een hoe zuidelijk dat laag boven de oceaan ligt!
Dit is trouwens een prachtkaartje, hogedruk boven groenland en kijk een hoe zuidelijk dat laag boven de oceaan ligt!
Heel erg leuk en heel erg mooi maar dat is de 12z. 18z is slecht maar ik verwacht dat een van de warmste leden is in het ensemble | Gewijzigd: 7 januari 2016, 23:48 uur, door Sven
Ook EC gaat hierin mee, echter lukt me even niet om deze kaart te uploaden.
Wat is hier nu zo interessant aan, hoor ik al menigeen denken,als de "warme lucht" tussen de koude lucht noordelijk gaat verplaatsen en hierdoor de Polar vortex gaat splitsen komt er vanuit een noordelijke stroom zeer koude luchtstroom opgang vanuit Siberie richting het westen.
Als de splitsing zich gaat doorzetten kan een blokkade wekenlang kan aanhouden zet je dan maar schrap...... | Gewijzigd: 8 januari 2016, 02:09 uur, door Roberto Koopman
Zwabberd weer alle kanten op. Hoop dat het nog wat gaat worden volgende week. Ben bang van niet! Word het een gevalletje dode mus? Hogedruk lijk geen stand te houden tegen het depressiegeweld vanuit zuidwest-Europa
Deze is voor regio midden. Te zien is dat de onzekerheid tot dinsdag nagenoeg 0 is. Temperatuur loopt terug van 6 tot 7 graden naar ongeveer 5 graden. Maar daarna: Voor de periode 13 tot 17 januari zet een groot deel van de leden een daling in, eigenlijk zelfs alle leden op ongeveer 5 na. De Oper blijft bovenin het grote deel leden die het kouder laat worden en voorziet temperaturen niet lager dan 5 graden. Gisteren was de Oper ook al een warme uitbijter en dat is toch wel opvallend.
Er zijn twee scenario's die volgens deze pluim mogelijk zijn: of het wordt winters kwakkelweer met 2 tot 4 graden boven nul. Hierbij zullen we het moeten doen met winterse buien die misschien s'avonds tot een mooie laag sneeuw kunnen leiden. Het tweede scenario is temperaturen rond nul of er iets onder met regelmatig sneeuwbuien waarbij een langdurige laag sneeuw heel goed mogelijk is. Vooral tot zondag lijkt het volgens de pluim toch wel zeker dat een van de twee scenario's uit gaat komen. Daarna neemt de onzekerheid toe maar is dat geheel onlogisch? Lijkt me niet.
Nog even het kaartje voor de sneeuwkansen!
Hoewel dit de eerste keer in veel runs is dat de pluim iets meer onzekerheid toont, moeten we wel uitkijken. Wanneer de trend van iets meer warmere leden vanavond doorgang vind, dan moeten we toch serieus gaan hopen dat dit niet wéér mis gaat. Maar zo erg als het lijkt is het voorlopig niet.
| Gewijzigd: 8 januari 2016, 10:39 uur, door Siebenvm
Kaartje voor maandag waar EC dan reeds sneeuwkansen ziet voor de BE-NL grens
Kaartje voor zaterdag, sneeuw voor gans Wallonië en delen van Limburg
Kaartje voor later op zaterdag met sneeuwkansen voor het westen van Nederland
| Gewijzigd: 8 januari 2016, 11:40 uur, door Sven
Edit: Gaat fout, depressie walst over de rug heen.... | Gewijzigd: 8 januari 2016, 11:37 uur, door JOHNNY123
De EC-pluim van vanochtend t.o.v. die van gisterenochtend.
Normaal heb je al onzekerheid na 4 dagen. Ingeval van veel spreiding kan je nog niet van een dag op de pluim aan. In onderstaande pluim is het na drie dagen al onzeker laat staan vanaf 14 januari waar de grote spreiding begint.
| Gewijzigd: 8 januari 2016, 12:55 uur, door Ben47