En kan je ook even onderbouwen waarom we eind januari winterweer krijgen en daarna een oceaan blokkade? Je lijkt me ook zeer zeker van je stuk... Om nou al te zeggen met zekerheid een dikke ijsdag in het noordoosten,is ook nog niet zeker. Het kan alle kanten op nog. Maar ik blijf erbij dat het bar weinig gaat worden volgendeweek. Het merendeel zal in de plus blijven. Maar we gaan het zien. En ik zeg niet dat het het winterweer gaat worden eind januari. Maar op de zeer lange termijn zie zagje toch een blokkade in de maak op de oceaan. Tja en als dat wel gebeurt heb je meer kans op winterweer. Ik ben totaal geen anti winter heb ook liever een meter sneeuw en snachts -20 maar het zit er gewoon niet in nog. Ik blijf bij de 10/20% hier nog even een joki van mijn kant. Een 4 De situatie is in min of meerdere mate uitzichtloos. Niet oneindig hopeloos omdat de luchtdrukverdeling een winterse setting later mischien toelaat. Voor de genen die willen wat joki in houd het is te vinden op weerwoord. Fijne avond all | Gewijzigd: 29 december 2015, 20:33 uur, door Sven
Man man. Je hebt het over 8 january. Nog heeeeeeeeel ver weg. Dus er kan nog van alles veranderen de komende dagen. Daarom kijk ik ook nooit verder al 5 dagen vooruit.
Aankomende nieuwe runs zouden dus flink kouder bijgesteld moeten worden in deze regio zou ik haast denken of GFS is wel erg ver van de werkelijkheid verdwaald.
De route van de kou, zal zeer belangrijk zijn om nu in Nl, de gewenste frisheid te mogen ontvangen.
Edit svenne: plaatje uit citaat gehaald. Kan je perfect ook zelf doen door op delete of backspace te drukken
plaatje verduidelijkt de tekst! | Gewijzigd: 29 december 2015, 21:31 uur, door Rens@weer
Er zijn echt een stuk meer leden die in ieder geval 3 dagen voor koud winterweer gaan. Daarna schiet het gemiddelde omhoog, maar dat zie je wel vaker natuurlijk. Er zijn zelfs voorzichtige aanwijzingen voor een terugkeer van de winter al vrij snel. | Gewijzigd: 29 december 2015, 21:22 uur, door Siebenvm
Eerst moet het vocht uit de bovenste grondlaag worden verdampt, voordat we echte kou kunnen hebben,of........... Er dient veul sneeuw te vallen, die de aardse uitstraling kan tegen houden. Zie de turbo-winter 2012!
Plaatje verduidelijkt de tekst. | Gewijzigd: 29 december 2015, 22:02 uur, door Rens@weer
Daarna lijkt het weer warmer maar op het eind weer kansen op vorst...
Klopt. En die 'warme' periode is ook nog ver weg, daarnaast is deze pluim ongeveer gelijk aan die van vanochtend, alleen zit de oper wat hoger. Die spreiding was er vanochtend ookal. Het enige wat naar mijn idee echt is veranderd, is dat de sneeuwkansen toch wel flink zijn toegenomen in deze pluim! | Gewijzigd: 29 december 2015, 21:59 uur, door Siebenvm
Daarna lijkt het weer warmer maar op het eind weer kansen op vorst...
Laten we eerst maar eens de komende week afwachten, want ook hier is er nog vrij veel onzekerheid
Wat we wel kunnen stellen, is dat deze setting goed kan zijn voor het vervolg van de winter. Het wordt eindelijk koud in de gebieden waar wij het moeten van hebben als we winterweer willen (Oost-Europa, Rusland, Scandinavië). Er zal ook een pak sneeuw vallen, als de wind dan eens draait naar het oosten (en als het daar koud blijft) dan zitten we zo in winterweer.
Ook nog even de pluim van NO-NL, zij gaan acteel voor 2 misschien 3 ijsdagen volgende week:
De gfs run is daarna weer drama tot 312 uur. Daarna lijkt er een prachtig hogedrukgebied te komen waarbij de oceaan op slot gaat. Stel je voor dat de aankomende winterinval niet lukt... Wie weet staat er dan al meteen een volgende klaar.
Hiermee wil ik zeggen dat we de hoop niet massaal moeten opgeven als het niet lukt want er komen nog enorme kansen heb ik het gevoel
slaap lekker | Gewijzigd: 30 december 2015, 02:14 uur, door JOHNNY123
Edit Callie-p : ik heb een paar posts verwijderd aangezien daarin op de man werd gespeeld. Lange termijn kaarten komen vaak ( meestal) niet uit maar "bij gebrek aan beter" moeten we het hier maar mee doen zolang we maar wel proberen realistisch te blijven..(en geloof mij ik ben ook wel klaar met die hoge temps en zoek naar elke strohalm om u erhaupt mijn interesse in deze winter te behouden...
| Gewijzigd: 30 december 2015, 08:30 uur, door Callie-P