| Gewijzigd: 24 december 2015, 14:00 uur, door Sander Timmerman
Jammer dat die wet van - daar koud hier warm- ook niet omgekeerd werkt in 9 van de 10 gevallen Met die voortdurende hitte aan de oostkust van de VS hadden wij in west Europa dan toch allang in de diepvries moeten zitten, toch?
Jammer dat die wet van - daar koud hier warm- ook niet omgekeerd werkt in 9 van de 10 gevallen Met die voortdurende hitte aan de oostkust van de VS hadden wij in west Europa dan toch allang in de diepvries moeten zitten, toch?
Haha ja ik zat mij ook al te verwonderen, maar de "Wet van Oostkust VS" werkt klaarblijkelijk maar één kant op.
Sinds januari 2015 draait GFS versie twee. Sedert dien is het mij door het jaar heen opgevallen dat de GFS dag 1 t/m 10 behoorlijk gelijk loopt aan ECMWF(EC). Dat is een aanzienlijke verbetering! Ook scoort GFS qua neerslag m.i. beter dan EC.
Dat GFS nu zo afwijkt is het voor mij des te meer spannend wat de EC12 gaat doen.., maar ik laat me nog niet gek maken.
Overigens is men al bezig met GFS V3.0 (parallele hybride En-4DVar), in te zien op Meteociel:
http://www.meteociel.fr/modeles/gfse_cartes.php?mode=0&ech=6&runpara=1
Ook deze run brengt de winter dichtbij....
| Gewijzigd: 24 december 2015, 16:50 uur, door john setov
But I love you anyway
Eens kijken waar dit heen gaat!!
Deze knaap is vies....en dat heeft er een week geleden ook al ingestaan.
| Gewijzigd: 24 december 2015, 18:00 uur, door Tatanka
Het vervolg is helaas wat minder door oprukkende depressies met een slagende dooiaanval maar goed dat er kansjes zijn op een goede winterprik is al heel wat na z'n extreem warme periode.
Straks kijken wat EC doet hopelijk gaat die ook mee!
Bedankt alvast.
Nu weer ontopic met de discussie!
Edit justinos: de moderators zijn continu bezig om het forum en het discussietopic vrij te houden van off-topic en niet-onderbouwde reacties. Hoewel ze niet altijd direct op situaties kunnen inspelen (vanavond is het tenslotte kerstavond) wordt er toch in de meeste gevallen vrij adequaat gehandeld. In perioden als deze, waarin frustraties snel de overhand nemen, is dat wel eens lastig, de mods doen echter hun best! PB'en mag altijd, als een ongepaste reactie lang blijft staan. Aan jou en overige lezers een fijne kerstavond gewenst | Gewijzigd: 24 december 2015, 19:50 uur, door Justin
Daar is ie dan, EC. Helaas niet echt positief. Koning Winter weet niet te slagen in deze oper. Ik ben benieuwd wat de pluim ons voorschotelt, maar EC houdt het hogedrukgebied te oostelijk, waardoor de kou tot rusland beperkt blijft.