| Gewijzigd: 6 december 2015, 21:56 uur, door JOHNNY123
Zowaar op termijn hellmangetallen. Zie winterplaza
voor wat het waard is.
Maar de werkelijke temperaturen in De Bilt (groen in getekend) liep juist aan het einde omlaag. Met 2 ijsdagen op 30 en 31 januari.
Zelfs 6 dagen na de run hierboven was er nog twijfel alom. EC ging licht naar vorst aan het eind van de pluim (1 t/m 5 febr), maar GFS liet ons echt weten dat het afgelopen was met de winter. (onder)
En wat werden de werkelijke temperaturen in De Bilt? Zelfs veel kouder (groen ingetekend) dan de meest extreem koude GFS-leden. Dubbele cijfers, maar dan onder nul. Tot 2 keer de dubbele cijfers onder nul zelfs. Het werd immers op 4 febr 2012 wel ff - 22,9 graden in Lelystad!!
Hier stop ik het verhaal over de 15 daagse pluim. Duidelijk is dat vooral de Control van GFS (maar ook het gemiddelde) 7 dagen voor de vorstinval totaal niet aan vorst moest denken. Ook degenen die alsmaar willen vasthouden aan het gemiddelde van de pluim (stippellijn) moeten dit nog maar eens overdenken.
De winterperiode (met een officiele koudegolf in De Bilt en bijna een Elfstedentocht) liep nog door met strenge tot zeer strenge vorst t/m de 12e in De Bilt.
Enkele reacties werden verplaatst naar het kletstopic, als je dan december of de winter al wilt afschrijven, doe dit daar. Of hier als je dit perfect kan onderbouwen.
Voor de rest citeer ik graag de post van Ben, ik zou mezelf ook nog even kunnen citeren van enkele pagina's terug.
Bedankt voor de medewerking.
Maar hopen dat het gfs straks met iets leuks komt.
Vergeet je het kletstopic niet..?
GFS12Z:
Vreselijke kaarten deze avond, helaas.. GFS gaan voor een stevige WC later in de run.
En het 2m Ens.
| Gewijzigd: 7 december 2015, 18:50 uur, door Stefanv
EC is slecht. Op 240 uur is misschien wel wat mogelijk, maar ja... Dan kijk je weer op 240 uur..
Drukstijging bij IJsland en weinig depressie-activiteit op de oceaan
En de pluim van gfs is nog niet eens zo slecht met toenemende kansen op koud weer.
| Gewijzigd: 7 december 2015, 20:50 uur, door JOHNNY123