Zo gezegd, zo gedaan!
Op dag 1 trokken we Umbrië in om Gubbio te bezoeken, een prachtig plaatsje waar de middeleeuwse sfeer nog hangt. "Gelukkig" hing er ook wat in de lucht, want het was direct raak! We bevonden ons aan de achterzijde van een onweerscomplex wat boven Florence voor noodweer zorgde. (op de achtergrond verrijst het Palazzo Ducale)
Vanaf het dorp voert een pad omhoog naar de Basilica di San Ubaldo. Van daaruit heb je een magistraal uitzicht over de 'nabije' omgeving van Gubbio en de reeds genoemde onweersbui, die als cadeautje voor onze pelgrimstocht wat mammatus liet zien.
Op de derde dag hebben we het -helaas veel te- toeristische San Marino bezocht. Op de terugweg deden we Gubbio aan en onderweg zagen we deze mooie vallei (Valle Avellana)
Op onderstaande plaat is de Gola dell'Infernaccio te zien, een beroemde kloof in de Apennijnen.
Zonsopgang gezien vanaf de camping waar wij op stonden.
Bijna op dezelfde plek, maar dan overdag..
Het was elke dag prachtig weer, totdat... Zie ik het goed? Het is echt een wallcloud! Eindelijk wat spektakel want de cel zou langs de camping de Adriatische zee optrekken
De bui trok zoals gezegd de Adriatico op en vanaf de camping kon ik dit prachtige moment vastleggen.Van de wallcloud was helaas al niks meer over, de zee zorgde voor een aftakelproces.
Nog een sluitertijdexperimentje op de laatste dag op het 'Spiaggia delle due Sorelle'
Ondertussen ben ik weer twee weken terug en heb nog onderstaande plaat kunnen schieten van het machtige mammatusveld dat over de Achterhoek/Twente en het Duitsche trok.
Thanks!
Voorlopig worden het ritjes in de omgeving (getriggerd door onweer of andere bijzondere weersverschijnselen). Nieuw-Zeeland staat hoog op mijn lijst; dat land heeft qua klimaat en natuur ALLES
Mijn complimenten!
Dank Stefan,
Met een Canon EOS 600d en alle foto's zijn (toevalligerwijs) geschoten met een Canon EF-S 10-18mm objectief.