Ja geweldig, mag best nog wel eens een keer terugkeren, liever dat dan wat we nu hebben en zaterdag krijgen, bah bah !!!
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Dit keer met de kleuren van Oeteldonk, Den Bosch voor de niet-ingewijden.
Opvallend is de oper die even naar beneden lijkt te gaan en de control die op de dinsdag zorgt voor warm weer
Droog zal het niet worden maar ik denk dat we ons daar wel door kunnen slepen.
Dan de kleuren:
Echter, waar komt dit vandaan???Citaat van oeteldonk.org De herkomst van de driekleur is onbekend, maar vormt al een symbool sinds begin vorige eeuw. De kleuren van de vlag in de huidige volgorde komen we voor het eerst in 1911 tegen. De eerste keer dat we de driekleur tegenkomen in carnavalesk verband, zij het in een andere volgorde, is in Pieter Brueghel’s schilderij ‘de strijd tussen carnaval en de vasten’ uit de 16e eeuw.Onmiskenbaar één van de meest prominent aanwezige symbolen van het Oeteldonkse carnaval is de Oeteldonkse driekleur rood-wit-geel.
Overigens zijn de kleuren van de hofkapel "Komische Folkloristische Fanfare "De Kikvorschen" , athans van hun halsdoek, groen en geel... het wordt er niet simpeler op.
Al die raadsels en onverklaarbaarheden, leuk he, net het weer.. | Gewijzigd: 27 januari 2016, 15:58 uur, door jcroon
Hopen dat die kerels uit engeland gelijk krijgen dan.
En Callie-p, laat je niet ontmoedigen he. Jouw stukken zijn ook altijd interessant te lezen.
Ik meen trouwens nog ergens een video te hebben gezien van het temperatuurverloop wereldwijd de komende weken en daar was ook op te zien dat west europa de koude terug in zou duiken.
Kan me niet meer herrineren hoe de video heette.
Roberto doet me wel eens denken aan die Iraakse Minister van Informatie...
| Gewijzigd: 27 januari 2016, 21:41 uur, door Kat Mandu
Kan me niet meer herrineren hoe de video heette.
West Europa is maar een heel klein deel van het noordelijk halfrond, waar op een paar plekken de kou zou kunnen terugkeren. En 1 van die plekken zou West Europa kunnen zijn, maar de kans dat het net niet of helemaal niet wordt is op dit moment minstens zo reeel
Eens, heb er hard hoofd in voor de toekomst.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Edit svenne: eum, ik plaats kaartje van 240u vooruit, scheelt exact 78u....grote gelijkenis: vallen beide buiten de betrouwbare termijn!!!
Citaat van Roberto Koopman, zondag 31 januari 2016, 21:09 uur wacht maar even af nog....rond Valentijn nog genoeg kansen.Denk dat je ook in sprookjes gelooft ? Valentijn is pas over 2 weken en dan is het nog steeds maar een kans van 5 á 10% op winterweer als je rekent vanaf vandaag.
edit svenne: NOG maar eens vorige citaat verwijderd. hint: delete of backspace doen wonderen
Berichten samengevoegd door svenne | Gewijzigd: 31 januari 2016, 23:10 uur, door Sven
Hoevaak ik het ook vermeld heb, doe ik het evengoed nog maar een keer. Die ''dalende trend'' is het grootste sprookje wat er is. Die ''dalende trend'' is eigenlijk meer regel dan uitzondering in de pluim. Voorjaar zomer of najaar winter, die dalende trend is er altijd, sterker nog, ik heb weinig pluimen meegemaakt die een stijgende trend lieten zien op lange termijn.
Doe jezelf een plezier en negeer die ''dalende trend'' want die leid tot een soort wanhoop zoals ze dat weleens zeggen.
Smoke
weather without storms is no weather at all.
Doe jezelf een plezier en negeer die ''dalende trend'' want die leid tot een soort wanhoop zoals ze dat weleens zeggen.
Smoke Dat is ook zever hé, het is gewoon zo dat een pluim op LT vaak gewoon richting normaal gaat. Als je dus in een koude periode zit, gaat die stijgen op het einde. Dus je stelling slaat eigenlijk nergens op...
en dit gezegd zijnde, terug on topic
Smoke Dat is ook zever hé, het is gewoon zo dat een pluim op LT vaak gewoon richting normaal gaat. Als je dus in een koude periode zit, gaat die stijgen op het einde. Dus je stelling slaat eigenlijk nergens op...
Ben ik niet mee eens, maar ONtopic, net wat u zegt.
Smoke
weather without storms is no weather at all.
Smoke Men spreekt elkaar erg tegen, de eerste 4 á 5 dagen zijn zeer betrouwbaar, daarna word de verwachting onzeker en de laatste dagen van de pluim zijn onbetrouwbaar. Maar word er een dalende trend weergegeven in de laatste 5 dagen van de pluim dan gaat men daar weer op verder bouwen...terwijl 160 uur vooruit word weggeschoven. In feite ben ik het ook eens met Smoke
| Gewijzigd: 31 januari 2016, 23:30 uur, door De Friese Weerman
Smoke Men spreekt elkaar erg tegen, de eerste 4 á 5 dagen zijn zeer betrouwbaar, daarna word de verwachting onzeker en de laatste dagen van de pluim zijn onbetrouwbaar. Maar word er een dalende trend weergegeven in de laatste 5 dagen van de pluim dan gaat men daar weer op verder bouwen...terwijl 160 uur vooruit word weggeschoven. In feite ben ik het ook eens met Smoke
Ik blijf daarom bij mijn stelling: "LT-verwachtingen komen nagenoeg nooit uit en zeker niet als je hoopt dat ze uitkomen!
(Een wilde gok heeft waarschijnlijk een betere verwachtingskans...)"
Kijk ik niet naar de pluim dan? Je natuurlijk wel. En meer nog naar de tabel als het om GFS gaat. Ja, zelfs naar L(ange)T(ermijn), al is het zo onzeker als de ......Alleen niet om een verwachting op te baseren, maar om te kijken of de berekeningen weer koude zien. Zekerheid = 0,0%, maar gezien de lange duur van de 'warmte' verwacht ik wel een einde hieraan. Vrij logisch, maar wanneer? Tja...
Kijk, na dagen dat in de GFS-tabel alle leden van vanaf de startdatum tot 15 dagen later al in elke run afgelopen week boven nul aangaven is in de (momentopname) tabel van de GFS-run van 0u UTC van vandaag nu eindelijk veranderd. Ik zie nu meerdere leden (veel te weinig!) onder nul komen op LT en dat is een positief verschil met alle tig vorige tabellen/pluimen.
Kan je hierop ook maar iets baseren m.b.t. de uitkomst? NEE. Helemaal niet!! De spreiding is zo groot dat het op die LT dagen net zo goed 10+ graden wordt als onder nul.
Waarom kijk ik er dan naar.? Om te zien of het bij de volgende runs navolging krijgt en meerdere leden een koude berekeningsuitkomst krijgen. Net zolang dat we zoveel runs gehad hebben dat de huidige LT veranderd is in K(orte) T(ermijn). Pas als dan een ruime meerderheid voor koude gaat krijg ik de indruk dat het misschien wel eens uit kan komen.
Gewoon blijven volgen dus en geen conclusie aan verbinden aan een pracht van een LT voor hoe het weer er over 10-15 dagen zal uitzien. Wat dat is niet alleen onzin, het is zelfkastijding en leidt tot veel frustratie bij de lezers.
Voor de rest; Ik hanteer gewoon de onzekerheidsbalk die ik in gedachten onder elke pluim zet. Ooit gemaakt voor de beoordeling van de Operationele en Controle (in de pluim vetgekleurde lijnen) maar inmiddels beoordeel ik al een tijdje de hele pluim op deze wijze.
.
| Gewijzigd: 1 februari 2016, 11:26 uur, door Ben47