Een winter als 2012 zou toch mooi zijn? Ik hoef iig geen 80cm sneeuw zoals in '87
Ja we weten het wel maar je hoeft het niet steeds te zeggen, want het is al pijnlijk genoeg... | Gewijzigd: 14 december 2015, 22:48 uur, door JOHNNY123
| Gewijzigd: 14 december 2015, 23:13 uur, door Sven
Neu hoor. In de winter krijgen we waarschijnlijk alleen maar westen winden en als de lente aanbreekt, krijgen we constant wind uit het noorden...
Wanneer hou je nou eens op met die onzin? 10X per dag hetzelfde gelul over een winter die de 22ste pas begint! Ja BEGINT!!!! Januari Februari Maart komen nog maar nee hoor het is een keer 16 graden en de hele winter gaat niet door! Hou op man!
Ik heb er veel onderzoek naar gedaan. Er zijn zeer veel soorten. Zelfs wintervaste soorten die bij vorst blijven drijven. Al deze soorten kunnen doorelkaar in ons land voorkomen.
Wat ik nu weer ondervonden heb. De singel voor mijn deur heeft het hele jaar geen kroos gegeven, i.t.t. voorgaande jaren. Nadat de gemeente de singel grondig heeft schoongemaakt in november schoot het kroos omhoog en bedekte binnen 2 dagen de hele singel. Aan een deskundige voorgelegd en die vertelde dat hij het niet met zekerheid wist te zeggen, maar mogelijk dat door het schoonmaken meer zuurstof/voeding is ontstaan waardoor het kroos alsnog van de bodem is opgestegen. Het is nu weer zo goed als verdwenen. Op grond van de andere 2 singels en 2 sloten, blijf ik van mening dat we een normale (Hellmann)winter krijgen maar wel onderin de normaal binnen de Hellmann-classificatie. Zeg maar rond de 40 Hellmanngetallen. (Maar natuurlijk hoop ik helemaal bovenin ).
Kroosbedekking 26 november 2015 na grote schoonmaak gemeente. (Singel had heel de zomer geen kroos gehad)
Dit is dan toch wel grappig, ik ben erg nieuwsgierig hoe dit verder uitpakt. Dus nu is alles kroos verdwenen ook uit de andere singels ? Heeft de wind nog invloed want het heeft behoorlijk gestormd de laatste weken...dit is ook elk jaar weer anders, of is daar niets zinnigs op te zeggen ?
| Gewijzigd: 18 december 2015, 11:00 uur, door Sven
De ene vier maanden geleden. Op de 17 augustus was de maximumtemperatuur de record laagste sinds 1901 en zelfs iets kouder dan het warmte record op 17 december 2015
Gisteren had zomaar een koude zomerse dag kunnen zijn.
De minimumtemperatuur van 17 december 2015 was met 12,4 maar liefst 7,3 graden warmer dan de minimumtemperatuur en koude record dat op 31 juli 2015 gescoord is met 5,1 graden
| Gewijzigd: 18 december 2015, 12:27 uur, door Ben47
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Nog een klein beetje warmer en het was ''zomer''. 17,5°C is immers een temperatuur die op frisse zomerdagen zelfs niet wordt gehaald.
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -