Tot op dit moment staat de maand september in het teken van zeer wisselvallig weer en voorlopig komt daar geen verandering in. Sterker nog, het wisselvallig weerbeeld zal op woensdag juist weer gaan toenemen. Verantwoordelijk voor het slechte weer is een randstoring boven het Kanaal (restanten van ex-tropische storm ‘Henri’). Komende 24 uur diept deze depressie sterk uit met daarbij de nodige gevolgen.
Lees verder over de restanten van tropische storm Henri en de invloed op België/Nederland.
16 september, de dag waarop in De Bilt de 1e vorstdag voor de winter viel. Op die dag in 1971 vroor het 0,7 graden! | Gewijzigd: 16 september 2015, 10:03 uur, door Ben47
En in de nacht? Dan mag de thermometer zich van mij alvast voorbereiden op de de winter, een strenge winter, .
En in de nacht? Dan mag de thermometer zich van mij alvast voorbereiden op de de winter, een strenge winter, .
Als het aan mij ligt begint de winter nu al! kom maar op met die diepvrieskou
De kaarten bij het GFS model zien er heelijk uit voor de eerste deel van de maand oktober. Let wel op dat dit nog op lange termijn is. Wel is te zien dat het een trend is geworden. Een hoge drukgebied zal eind deze maand boven centraal Europa liggen en lijkt dan een tijdje stationair te blijven liggen. Dit geeft voor ons een relatief heerlijk nazomerweer met temperaturen rond de 20 graden met geregeld veel zon.
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar
Een stabiele pluim met dagelijks temperaturen tussen de 15 en 17 graden. Het lijkt er op dat de nachten wel iets kouder gaan worden. Ik vraag me af of we nog boven de 20 graden gaan komen deze maand.
Hopelijk blijven die grote rode pieken ons dit jaar bespaard! Een aantal flinke blauwe pieken zijn daarentegen wel welkom.
| Gewijzigd: 22 september 2015, 10:45 uur, door Stefanv
bron: http://www.facebook.com/TodaysDutchWeather/posts/896838317068128
edit jenssweerts: Ik heb de afbeeldingen even voor je geplaatst raspy.
| Gewijzigd: 22 september 2015, 20:14 uur, door Jenss
| Gewijzigd: 23 september 2015, 10:37 uur, door Ben47
Op 1,5m hoogte. Het koudst in Deelen met 2,2 graden.
En op 10cm hoogte. Gilze-Rijen naderde het vriespunt met 0,9
1 t/m 5 oktober:
Aanvankelijk droog en zonnig, maar met name vrijdag ook kans op mist en lage bewolking.
Vanaf het weekeinde geleidelijk oplopende temperaturen, maar ook meer bewolking en een kleine kans op regen of een bui.
6 t/m 13 oktober
Wisselvallig en middagtemperaturen die eerst rond of iets boven normaal liggen, maar geleidelijk weer dalen.
1 t/m 5 oktober:
Aanvankelijk droog en zonnig, maar met name vrijdag ook kans op mist en lage bewolking.
Vanaf het weekeinde geleidelijk oplopende temperaturen, maar ook meer bewolking en een kleine kans op regen of een bui.
6 t/m 13 oktober
Wisselvallig en middagtemperaturen die eerst rond of iets boven normaal liggen, maar geleidelijk weer dalen.
Heerlijk weertje, toch nog beetje nazomeren aankomende dagen!
edit : Callie-P : plaatje verwijderd uit citaat | Gewijzigd: 30 september 2015, 14:53 uur, door Callie-P
| Gewijzigd: 2 oktober 2015, 08:52 uur, door Ben47
Gisteren heeft de zon uitbundig geschenen en heeft het record van 2013 en 1940 in De Bilt geëvenaard!
Top tien aantal zon-uren op 1 oktober
Bron: Weerstatistieken