Toevallig heb ik enkele dagen geleden een bespreking gelezen over die tornado, die ontstond idd bij low cape en high shear, die ontstond toch in het gebied met de hoogste temperaturen volgens die bespreking. Het knmi spreekt in de guidance ook over bewolking in het noordwesten vanaf de ochtend waardoor het daar niet zo goed kan opwarmen maar legt het zwaartepunt wel in het noordwesten. Ikzelf ben er niet zo zeker van of het hevigste wel voor het noordwesten is weggelegd. Ik verwacht daar eerder elevated convectie in de vorm van een squall line (mogelijk bow echo segmenten). Verder zuidelijk verwacht ik aan de zuidflank van de lijn geisoleerde supercellen met alles erop en eraan. Dit is natuurlijk mijn mening en alles is mogelijk, ik kan er evengoed naast zitten.
Ik heb me misschien wat verkeerd uitgedrukt , ik bedoelde eigenlijk interessanter en mooier zoals jij zegt. Wat ontladingen betreft zal het noorden wel beter zitten denk ik.
Best wel een sensatie bericht
Is het ook, maar wat die weerman al zegt, het zou wel heel bijzonder zijn, als er morgen een tornado ontstaat.
Ik heb helaas geen vrij kunnen krijgen, maar houd het weer wel in de gaten.
Dagelijkse fietsroute van Hoofddorp naar Amstelveen en terug, dus kan leuk worden...
Splitting cells kunnen toch net gaan rightmoven?
A level 1 was issued for BENELUX and extreme NW Germany mainly for severe wind gusts and tornadoes.
... BENELUX, extreme NW Germany ...
Ahead of the advancing cold front, WAA regime at lower troposphere is forecast over the area in the afternoon hours. At the same time, mid-tropospheric temperatures will remain the same or drop slightly, increasing the lapse rates. With dewpoints around 14 deg C, modest CAPE values are forecast, likely not exceeding 500 J/kg. At the same time, strong vertical wind shear is forecast with values around 20 m/s in the 0-3 and 0-6 km layer and values over 10 m/s in the 0-1 km layer. Furthermore, WAA regime will contribute to veering wind with height and SREH 0-3 km may exceed 300 m2/s2. Such vertical wind profile certainly favours well organised DMC, including supercells, even though linear segments may be more preferred as wind shear is confined to the lower troposphere. DMC will be initiated by the frontal boundary with no obvious short-wave at the mid or upper troposphere.
Basically two scenarios are possible in the situation:
1/ In case that instability will eventually materialize, well organised DMC may be capable of isolated severe wind gusts and/or tornadoes, with the greatest threat around 18 UTC.
2/ In case that instability does not support strong enough updrafts, only disorganised showers and/or weakly electrified tstms may not produce any severe weather.
Lvl 1 is introduced for the region covering the first scenario with isolated severe weather.
ik heb het gevoel dat ze zelf niet echt goed weten welke richting. Zoals iedere keer, gaan we moeten afwachten waar ze zullen opduiken.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Wie weet, toen was het idd raak met een mooie bow echo erop.het is eind augustus dus het weewater is nog warm en dat wekt voor deze regio west en noord al snel buien in de hand.omgekeerde met afgelopen zomer,toen hadden wij een slecht onweer seizoen dan binnenland etc de klos.
nou, wij gaan het zien want het zijn idd weer forse rode vlekken.
JA is idd net iets anders, maar gelukkig het westen krijgt nogsteeds 2 rode pitten
Hierbij nog de waarschuwing van het KMI:
Ter info: de berichten wat betreft nieuws over het aankomende onweer heb ik even verplaatst naar het berichtgevingstopic, je bericht is dus niet verwijderd als je het niet terugvindt
Wat een drama voor Brabant, ik mag toch hopen dat dit niet uit komt.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Ik kan ook ten zeerste de chat aanraden | Gewijzigd: 26 augustus 2015, 12:14 uur, door Sven