Dat hebben wij gemerkt hier in rotje knorrr.er kwam een mooie donkere lijn aan met daarachter pikzwarte lucht.
nog geen onweer maar eerst enorm veel wind en later de flitsen.elke seconden wel geflits maar eerst weinig donder.
lter erachteraan nog een buitje en daar zat wat zwaarder onweer op.over de neerslag maar niet te typen.alles was natter dan nat en oom onder de struiken in de tuin.sorry voor de late sitaat kon niet inloggen gisteren avond helaas website niet bereikbaar.
Bron: http://www.art-of-thunders.nl/weer/waarschuwingen/onweer/
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar
MOD: Welkom OnweerOss! Veel plezier op het forum.
Die bui boven (zuid)Limburg begint nu toch flink te groeien. Blijft die noordwaarts gaan of gaat die straks noordwestwaarts?
Berichten samengevoegd door justinos | Gewijzigd: 14 augustus 2015, 16:54 uur, door Stefanv
O jammer dan zal ik er weinig van meekrijgen zoals wel vaker.
Als je buienradar bekijkt wordt het rond 1 uur tot 4 uur. En andere voorspellingen gaan voor 22.00 uur tot 24.00 uur.
Is moeilijk te zeggen Friesland Boppe!
KNMI Guidance:
NEERSLAG:
De vraag is waar en hoeveel buien er ontstaan. Is lastig aan te geven. Schering is gering. muCAPE loopt op naar waardes tussen de 1000 en 2000 J/kg. Ook overdag is de CAPE nog hoog, nu zelfs ook de SB-CAPE. Meest waarschijnlijke convectieve modus is multicell en/of pulse storm.
Het zal dus echt nowcasten worden. Straks komen de 12Z runs binnen. Hopelijk maken die het eea duidelijk! | Gewijzigd: 14 augustus 2015, 16:54 uur, door Stefanv
Pal voor me ontstaat uit het niets opeens een klein regenbuitje die erg snel aan het groeien is. en de Buienlijn boven Belgie krijgt opeens een noordoostelijke trekrichting. mag hopen dat die dan wel hier komt.
Berichten samengevoegd door justinos | Gewijzigd: 14 augustus 2015, 17:50 uur, door Sven
Pal voor me ontstaat uit het niets opeens een klein regenbuitje die erg snel aan het groeien is. en de Buienlijn boven Belgie krijgt opeens een noordoostelijke trekrichting. mag hopen dat die dan wel hier komt.
Berichten samengevoegd door justinos Op die bui die je bedoelt zat geen onweer, en daar heeft ook nooit onweer op gezeten.
| Gewijzigd: 14 augustus 2015, 17:51 uur, door Sven
Word wel heel lang zo maar ik bedoel dat ik het eerder dit jaar heb meegemaakt dat opeens alle activiteit eruit gaat. en niet nu
| Gewijzigd: 14 augustus 2015, 17:51 uur, door Sven
Ik snap precies wat je bedoeld ( jaren lang in Oss en omstreken gewoond ) nu in Z.O Groningen ( Stadskanaal )
hier komt het dus ook regelmatig voor via radar ziet het er echt genieten uit maar helaas 20 min later alle activiteit weg en eindigen met een beetje droezelige regen ( begrijp me zeker niet verkeerd ik klaag zeker niet is gewoon pech hebben ) wat gisteren betreft was het wel best raar rond 01:30 hond nog uitgelaten hihi baasje had bbq + drankje dus was nogal vermoeid , maar er was duidelijk weerlicht zichtbaar richting Drenthe terwijl op de raders echt niets te zien was
Ontopic de kaarten waren redelijk geschud voor vanmorgen en nu een mooi kansje voor aankomende nacht now casten dus
En nu graag weer ontopic, als je met elkaar verder wilt kletsen, dan raad ik jullie de chat aan
Kan iemand me uitleggen waarom er een 'gat' in de bui zit?? Zou dit niet gewoon een andere kleur zijn voor grotere neerslagintensiteit.
Edit: eens kijken wat al deze buien gaan doen.
| Gewijzigd: 14 augustus 2015, 19:27 uur, door Sven