Ik ben nieuw hier en weet niet of iemand zich al bezig heeft gehouden met mogelijke klimaatveranderingen op basis van veranderingen in hoeveelheid meteoorstof in de atmosfeer. Aangezien ons zonnestelsel als geheel met duizelingwekkende vaart om de kern ofwel sterrenhoop in de melkweg draait, zal ook onze aarde met cyclische perioden door 'nieuwe gedeelten' van de ruimte gaan, waar meer of minder sterrenstof aanwezig zal zijn. Het zogeheten broeikaseffect kan heel goed het resultaat zijn van opwarming van die onzichtbare middenstof door de zon. Hoe meer meteoorstof hoe 'melkachtiger' de atmosfeer en hoe groter de opwarming ervan door de zon. De astronoom Paul LaViolette heeft hier al veel interessants over geschreven.
Als iemand anders zich hier ook al mee bezig heeft gehouden, ben ik benieuwd naar zijn/haar mening of de oude zogenaamde heiligdommen, nu ruïnes, als Stonehenge, de tempel van Gigantija op Malta en de Dhlo-Dhlo tempels van Zimbabwe en de enorm indrukwekkende tempels van de Maya's, ook gebruikt zouden kunnen zijn om te weten te komen of een bepaalde klimaatverandering verwacht kon worden. De Ouden zouden naar mijn mening echt niet alleen geïnteresseerd zijn in de sterren alleen maar voor de uitoefening van de landbouw. Dat zou veel te naïef zijn.
Ben benieuwd of iemand hier al mee bezig is geweest.
Ik hoor het graag.
Jeanpierre