Donderdagavond hoorde ik rond 9 uur onweer in Gouda, kijkende op de Lightningmaps zag ik dat er rond Schoonhoven een zeer actief buitje was, dus besloot ik te gaan rijden. Niet naar Schoonhoven, want vanuit Gouda was dat te ver met n kwart benzinetank, maar naar Haastrecht, t leek immers die kant op te gaan. Plek gevonden waar ik altijd sta. En toen was het wachten. 1 hele mooie langdurige flits en dat was het, dat was alles wat er in de buurt te zien was. Toen ik de moed/hoop opgaf, kwam er toch ineens weer onweer. Maar de dichtsbijzijnde was net voorbij Utrecht tot in Nijmegen. Veel pogingen gehad, maar geen 1 die gelukt is. Zelfs niet 1 waar ik echt exact op tijd de foto maakte (Bizar genoeg dus geen over/onderbelichting of zo, alles was scherm en goed gekleurd, ma de onweer stond er gewoon niet op, terwijl voor de onweer voorbij was ik de foto al gemaakt had.). De hele avond prachtige luchten mogen aanschouwen. Maar geen onweer. Tot ik besloot een andere plek op te zoeken en daar kreeg ik gelukkig meerdere kansen. Maar scherp werden de foto's niet, zelfs niet met statief, t onweer was gewoon te ver weg, toch wel 1 foto die ik wil delen verder. Nu pas alle foto's online op mijn website en hier. Veel kijkplezier. Let op: Veel foto's!
Gefotografeerd met Canon EOS 70D + Tamron 16.300 lens te Haastrecht op 02-07-15 21.30 - 23.30
1,
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
En tot slot nog n onweersfoto:
31.
| Gewijzigd: 5 juli 2015, 15:16 uur, door Justin
(Jammer dat t duidelijk niet zo prachtig is dat meer mensen kijken, )