Van 05/07 18u tot 05/07 22u : Vandaag zondag ontwikkelen er zich onweersbuien. Zij kunnen lokaal intens zijn met veel neerslag op korte tijd. Er is ook gevaar voor hagel en windstoten. Vanavond wordt het geleidelijk overwegend droog vanaf het westen.
Weerplaza verwacht dat de zwaarste buien van vandaag op dit moment over het land trekken. Ze trekken vooral over Zuid- en Noord-Holland, in het noorden en oosten over Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel en in het zuiden over Limburg.
Het lijkt erop dat Noord-Brabant, Utrecht, Flevoland en grote delen van Gelderland geen zware buien meer krijgen. In navolging van onze vorige update, willen we echter niets uitsluiten: de atmosfeer blijft onstabiel en een zware bui kan heel snel uit het niets ontstaan.
Na 19 uur zal de buiigheid vrij snel gaan afnemen en trekken de zware buien richting het noordoosten weg. Vervolgens gaat het geleidelijk weer opklaren en de wind zal in de loop van de avond ook wat afnemen. De eerste uren waait het nog matig tot krachtig uit westelijke richtingen, 4 tot 6 Bft. Komende nacht en morgen overdag waait het veelal matig, kracht 3 of 4.
Leuk en aardig, maar hieuit leid ik af dat de kansen voor Zuid-Holland tot een minimum zijn geslonken, zeker gezien de huidige radarbeelden.... graag even een linkje naar het klaagtopic, want ik ben er even klaar mee dat we al 3x achter het net vissen....
Edit svenne: bij deze: http://www.onweer-online.be/forum/topic/41638/het-grote-onweer-kletstopic/459307/ ga je gang maar hou het vriendelijk | Gewijzigd: 5 juli 2015, 19:08 uur, door Sven
Natuurlijk, er komen nog heul veul kansen aan, we zitten pas in de maand juli
Ben benieuwd naar dinsdag en gezien de mogelijke nieuwe hitte komend weekend (vast ook wel onweerkansen), al is dat nog wel te ver weg
Van donderdag verwachtte ik helemaal NIKS. Wat krijg ik? 2 zware donderbuien met hagel en de hele zooi erbij.
Vandaag verwachtte ik een hele hoop maar kreeg een paar rommels en een spat regen..
Mijn week was donderdag al compleet
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
dus de kaarten van elk model welke hier is genoemd is uiterst noukeurig geanalyseerd en beoordeeld!!
Het was spannend... Nu op naar de volgende dagen.
Iedereen bedankt! | Gewijzigd: 6 juli 2015, 01:08 uur, door Stefanv