Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
waarom gaat het de zee allemaal op......
het is hier nu 32c.....
De buienlijn zal overtrekken over het land, langzaam.
Maar langs de kust zal er buien opbouw langzaam opkomen.
Dat betekend dat het westen nauwelijks tot geen kans heeft op onweer op DIT moment.
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41484/tijdelijke-chat-ruimte-onweer-online/
Door de aantrekkende hoogtestroming en de zwakke grondwind neemt de windshear sterk toe en ook de SRH is hoog vlak voor de vore. Daarom dat alles een veel meer georganiseerd karakter kan krijgen. Door het doortrekken van de (negatief kantelende) trog lijkt alles min of meer in lijnvorm te passeren (squall) doch de meeste modellen laten de hoogste kans op dynamisch onweer zien verderop over het oostelijke deel van het land. In het westen kunnen de buien al relatief vroeg binnentrekken (eventueel al in de late voormiddag) en ruimt de wind ook snel naar west tot noordwest (aan de westflank van de thermische depressie). Daar zal de latente onstabiliteit bijgevolg maar mager zijn.
Met andere woorden: ja veel activiteit op de noordzee maar vooral doordat deze gevoed wordt door zee. Zodra trog kantelt zal hij richting het oosten steeds meer activiteit ontwikkelen. Ik ben geen kaarten expert maar volgens mij heeft ligt die trog nog voor Nederland en pas ten westen van Brugge. Je vraagtekens zetten bij de situatie maag natuurlijk altijd maar de trog moet de hele benelux nog over (kantelen)! Rustig afwachten dus....
Hele bericht op http://weerspinsels.blogspot.be/
Na pasage van de vore die vanuit België over Nederland naar Duitsland trekt zou het alsnog het land aan kunnen doen. Nog ff geduld.
Waarom zou voor nog geen 2 uur vooruit naar de 24 uurs buienradar verwachting kijken? Er bestaat er ook één voor 2 uur vooruit en die vertrouw ik al niet, maar geeft een beter beeld van wat je kan verwachten.