De losse buien die nou onstaan gaan van de grond gewoon...das van een totaal andere orde
Hier actueel zitten de modellen er goed op. 9z tot 15z
misschien een gekke vraag he, maar waarom laat dit model niets zien van de huidige situatie in DLD? Omdat ze vanaf de grond ontstaan?
Ja zou toch op z'n minst verwachten dat die ingetekend zou staan, gezien de bom die daar nu wordt los gelaten..
ik bedoel: ten oosten van dortmund 300 ontladingen/min in een straal van 20 km
Van de grond is even een tikkeltje ingewikkelder modellen hebben het daar soms....(Vrijwel altijd) moeilijk mee. Omdat je dan met inversies te maken kan hebben etc.
mischien dat er ander model dat wel op pikt maar dat zou ik verder niet weten......dat wat uit het zuid-westen komt zit op een duidelijker trigger voor dat model dus >>>>en ook harmonie . Maar ook die heeft ook moeite met vd grond buien.
Verder kan het zijn dat het op Mid level is ontstaan ook iets wat modellen maar zeer lastig op pikken,. Zogenaamd Elevated buien
| Gewijzigd: 5 juli 2015, 11:20 uur, door Tatanka
sorry dat ik even reageer maar waarom plaats je dit niet in kletstopic? Loop me gek te scrollen naar goede kaarten terwijl tatanka ongeveer elk uur waarschuwt dit hier niet neer te zetten!
Daarom geniet van het moment en van de voorpret.
Ik zeg yibbadda yibbadda mates en geniet van t onweer vandaag.
Ik constateer gewoon de waarheid, keer op keer word er gezecht meeste in westen en vervolgens niets nada, dus ja ben er nu wel sceptisch over.
Heeft ook niets met zeuren temaken enzo.
Daarom geniet van het moment en van de voorpret.
Ik zeg yibbadda yibbadda mates en geniet van t onweer vandaag.
Ik constateer gewoon de waarheid, keer op keer word er gezecht meeste in westen en vervolgens niets nada, dus ja ben er nu wel sceptisch over.
Heeft ook niets met zeuren temaken enzo.
Is ook meer in het algemeen bedoeld.
sorry dat ik even reageer maar waarom plaats je dit niet in kletstopic? Loop me gek te scrollen naar goede kaarten terwijl tatanka ongeveer elk uur waarschuwt dit hier niet neer te zetten!
Nee het is niet als klagen bedoeld ik bedoelde het meer als vraag Peter
maw is het verstandig om 30-50km oostelijker oid te gaan zitten waar nu nog geen onweersbui overheen is getrokken?
| Gewijzigd: 5 juli 2015, 11:31 uur, door Chasemonkey
maw is het verstandig om 30-50km oostelijker oid te gaan zitten waar nu nog geen onweersbui overheen is getrokken?
Ik denk dat jullie daar in het (noord)oosten helemaal geen zorgen hoeven te maken. Zo'n buitje heeft geen invloed op het latere werk.
Sterker nog, de vocht die het in de atmosfeer brengt( door verdampen van regen vanaf de grond) kan de boel vanmiddag ook nog eens wat versterken.. | Gewijzigd: 5 juli 2015, 12:14 uur, door Sven
Sterker nog, de vocht die het in de atmosfeer brengt( door verdampen van regen vanaf de grond) kan de boel vanmiddag ook nog eens wat versterken.. Wat versterken,het wordt gewoon een snelkook pan,waarvan op een gegeven moment de deksel er van af vliegt,nou dan berg je maar
| Gewijzigd: 5 juli 2015, 12:14 uur, door Sven
temp = nu 31,9 wind is NW 2-3 Je woont blijkbaar ergens in het oosten. Misschien kan je je woonplaats opnemen in je profiel. Welkom trouwens!!