voor vandaag had ik er zelf ook niet veel van verwacht. al kan het nog steeds zo maar spontaan opstarten. cape genoeg iig. wacht met spanning op de run van estofex voor morgen
| Gewijzigd: 4 juli 2015, 18:30 uur, door Chasemonkey
De kansen liggen er , zoals te zien aan eerdere berichten hier, prima voor. Dus fingers crossed, nowcasten en hopen dat wij nog wat mogen meemaken.
Buitje van donderdag heeft de bomen en het gras in de omgeving niet veel geholpen. Alles lijkt langzaam af te sterven, dus voor regen doe ik het ook komende dagen. Ik sluit mijn tabblaadjes pas als de kansen zijn verkeken
Mooie kaart van wetteronline! Bijna in heel de BeNeLux oranje! Alleen jammer van de kuststreek!
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
is deze kaart van het onweer? zoja, ik zit in het rode gedeelte
Edit svenne: plaatje uit citaat gehaat. Del-toets mag gebruikt worden... | Gewijzigd: 4 juli 2015, 21:10 uur, door Sven
| Gewijzigd: 4 juli 2015, 22:02 uur, door BertD
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
ziet er toch leuk uit morgen voor het (zuid)oosten. Potentiële afmetingen van de hagel bij onweer op zondag...
Indices goochelen met grote waardes..Tornado alley.
HIGH RISK for Benelux & N Germany tomorrow. Severe Weather Outbreak likely
en (via Telegraaf.nl)
Het KNMI waarschuwt voor gevaarlijk weer zondagmiddag en -avond. Vanuit het zuidwesten en zuiden trekken onweersbuien over het land.
Deze kunnen zwaar uitpakken met lokaal kans op zware windstoten rond 90 kilometer per uur.
Ook de VerkeersInformatieDienst (VID) waarschuwt voor zware onweersbuien.
Er is kans op hagel en windstoten tot 100 kilometer per uur, aldus de VID. | Gewijzigd: 4 juli 2015, 20:22 uur, door richard
De buien zullen vanuit het zuidwesten opkomen.
Dus er zal weinig tot geen neerslag in het westen vallen, laat staan onweer.
Voor onweer moet je of chasen of webcams volgen.
-Bron RTL Weer. | Gewijzigd: 4 juli 2015, 21:13 uur, door Sven
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41484/tijdelijke-chat-ruimte-onweer-online/
Nogmaals geen garantie maar is een positief signaal zeker omdat we van kansen af komen waar nog geen 1 model eensgezind is geweest met elkaar.!!!!!!
| Gewijzigd: 4 juli 2015, 20:17 uur, door Tatanka
Laten we ons hier eerst maar eens op richten Janet. Al lastig zat zal ruim op tijd bekeken worden
Edit svenne: KNMI heeft al sinds gisteren een waarschuwing staan... | Gewijzigd: 4 juli 2015, 21:19 uur, door Sven
Stats 2016 = 2 (30/5)
Stats 2015 = 5
Stats 2014 = 8
- Om te kletsen en klagen, is er een onweerkletstopic en een zomerkletstopic
- Om te chatten is er eum, een chat
- Om de verwachtingen wat betreft onweer te bespreken, is er dit topic, beperk het dan ook daartoe
- Vragen of er morgen onweerskansen ofzo zijn: lees eerst eens een paar pagina's terug, meestal wordt je vraag dan al beantwoord
- Discussie over het al dan niet kloppen van waarschuwingen doe je ook niet hier, iedere instantie doet zijn best
- Op de man spelen: KAN NIET. Hier zal streng tegen worden opgetreden.
Alvast bedankt voor de medewerking!
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
*tekst*
Alvast bedankt voor de medewerking!
Soms kan je je beter met het weer bezighouden dan met de voorspellingen! | Gewijzigd: 4 juli 2015, 23:42 uur, door Sven