het ontstaat tot nu toe alleen meer naar de engelse kant. Ik hoop het..
Als er tussen 2 en 3 nog niks ontstaat zal ik gaan slapen want dan denk ik dat er niet veel zal gebeuren. Jammer dat alles gewoon de zee opgaat.
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Hopelijk wil mijn pa meewerken en kan ik vanmiddag op pad (als er iets is tenminste)
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Vanmiddag met name in de oostelijke provincie's. Kans op daguitvoering eergisteren. Elders in geheel benelux Cb's ook niet uitgesloten . Hoe meer het opwarmt des te meer energie timing dus cruciaal. Als je naar buiten kijkt zal je mischien opvallen. Dat er toch wat bewolking ligt over W-NW-N-NO-O en midden nl van de MCS die over zee trekt. Kijken we naar de Sat zien we al een brede strook opklaringen op komen zetten. En dan kan het snel gaan.
De temperatuur loopt snel op naar 25°C aan zee en mogelijk 36°C langs de oostgrens. Vanmiddag zal de temperatuur vanuit het westen gaan dalen. Eind van de middag is het aan zee nog maar 20°C. De grootste buienkans is logischerwijs dan ook vanmiddag in het oosten en noordoosten in de vore. CAPE + 2000 J/kg aldaar en effectieve schering van max 40kts. Goed georganiseerd multicell mogelijk aldaar later geclusterd naar MCS. '
Thermische vore actueel dus waar de Mcs van vanacht op is onstaan en helemaal op zee ligt thv den helder. Naar het Nw-en van frankrijk waar die nou ook begint te lopen met onweersbuien.
Schuift dus van ZW naar NNO- georienteerd vanmorgen gestaag naar en naar dld weg vanmiddag. Op de buien kan hagel zitten,veel neerslag,veel bliksem, en een kleine kans op een tornado vooral dat laaste als er wat schone cellen even voor de vore uit ploffen.
Toppen van de Cb's tot FL450: 14km
Fijne dag mvg Tatanka.
Verder wil ik er even met klem op wijzen gewoon weer te nowcasten.....modellen neerslag zijn weer niet of naauwlijks te hanteren. Dus mijn verwachting hierboven is dus ook mede opgezet deels door op de sat te kijken en de ligging van de vore in te schatten.
| Gewijzigd: 4 juli 2015, 07:51 uur, door Tatanka
Verder wil ik er even met klem op wijzen gewoon weer te nowcasten.....modellen neerslag zijn weer niet of naauwlijks te hanteren. Dus mijn verwachting hierboven is dus ook mede opgezet deels door op de sat te kijken en de ligging van de vore in te schatten.
Bedankt tatanka,
Ik heb alle hoop op morgen en nog wel een beetje op vandaag ook hier in het Westen.
Estofex helpt mij daar een beetje mee .
| Gewijzigd: 4 juli 2015, 07:59 uur, door Jo Capelle
Vanmiddag neemt vooral in het oosten en noordoosten de kans op onweersbuien (mogelijk ‘georganiseerd’ grootschalig onweer) toe. JV
Dus, op naar het Oosten.
Make peace, not war 't is veel te warm om te knuffelen
Lol, sluikreclame voor deo