Misschien niet alleen van dit jaar.. De waardes schreeuwen naar mijn inzicht zeer zwaar vuurwerk maar mega veel verstand ervan heb ik niet XD
Edit: Estofex voor morgen
| Gewijzigd: 3 juli 2015, 00:27 uur, door Justin Van Kempen
dit overtreft 29 mei 2009.... ruimschoots
17 juli 2004 was iets heftiger.... maar dit is ook weer iets wat ik nooit meer zal vergeten... w0w wat een dag
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
jaaa dit was vet he! Gewoon van 20:00 donderdagavond tot vrijdagochtend 1:45 af en aan onweer hier in Drenthe
NEERSLAG:
De CAPE vannacht in het noordoosten nog rond de 2000 J/kg en de schering is gering. Convergentie is de belangrijkste forcering. De convectiemodus is single cells/pulse storms. Vrijdag laat in de avond in het zuiden mogelijk enkele onweersbuien. | Gewijzigd: 3 juli 2015, 06:46 uur, door Stefanv
Natuurlijk hoop ik dat je gelijk hebt maar die hoge capewaarden zeggen vrij weinig voor nu. Gisteren waren bij mij de capewaarden heel aannemelijk en de ingredi"enten goed. Maar ik heb geen klap onweer gezien. We houden het nauwlettend in de gaten
Goed ontopic voor de kansen dit weekend. Het wordt een heet weekend en met kan spreken van flink wat instabiliteit in de atmosfeer.
Wetteronline komt met onweerswaarschuwingen voor zowel vandaag als zaterdag en zondag maar Gfs laat voor mij tot nu toe de beste papieren voor zaterdamiddag zien.
Estofex laat in haar verwachtingen een level 2 zien voor Noord-West Frankrijk met een level 1 uitloper voor bijna geheel Belgie en het zuidelijk deel van de Benelux.
Dat het vuurwerk gaat opleveren is zo goed als zeker maar waar precies is natuurlijk moeilijk te zeggen. Wel wil ik al onze leden meegeven dat veel mensen die aan het klagen waren gisteren uiteindelijk toch nog aangenaam verrast werden door een leuk portie onweer. Maak het mij en de rest van de moderators a.u.b. ook wat makkelijker door eerst geduldig af te wachten voordat we overgaan in een klaagbaak
Uiteindelijk doet moeder natuur toch wel wat ze zelf wil
We gaan er weer tegenaan dit weekend!!!
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1