heb het gevoel dat het over en uit is
>>>HIER DUS<<<
Dank voor de medewerking
Misschien kan het nog voor hier, en zijn de waarschuwingen rechtvaardig t.o.v. de kaarten, maar feit is wel dat je je zoals vandaag eigenlijk niet kon baseren op wat men verwachtte.
Op het moment onweert het wel wat in NL (oosten) en Ardennen(oosten), dus die hebben dan 'geluk', bij een ongeluk dan
atm:
| Gewijzigd: 2 juli 2015, 19:44 uur, door Sven
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Citaat van thunderstorms_4ever, donderdag 2 juli 2015, 19:43 uur maar als het dan onweert op de plek waar je juist niets verwacht, dan ga ik me toch vragen stellen over die verwachtingen. Als er bij mij geen kans is, dan gebeurt er ook niets. Is er geen kans bij een ander, dan ja... Krijg je dit.
Wil hier toch even op inpikken. Als je alle verwachtingen wat gelezen hebt, dan wist je dat het overal kon gaan of niet gebeuren.
Dat er vooral over het westen werd gesproken tijdens de namiddag bleek uiteindelijk te kloppen (kijk maar west-vlaanderen die hun portie kregen).
Naar de avond toe zouden de kansen verschuiven naar het oosten, alleen is het centrum nu vergeten geweest tijdens dit opschuiven van de kansen.
Overal werd de volgende voorspelling gemaakt: nowcasten.
Oja, nog kansen genoeg de komende dagen
Berichten samengevoegd door svenne
Dat er vooral over het westen werd gesproken tijdens de namiddag bleek uiteindelijk te kloppen (kijk maar west-vlaanderen die hun portie kregen).
Naar de avond toe zouden de kansen verschuiven naar het oosten, alleen is het centrum nu vergeten geweest tijdens dit opschuiven van de kansen.
Overal werd de volgende voorspelling gemaakt: nowcasten.
Oja, nog kansen genoeg de komende dagen
Die zin erna beschrijft ook veel realiteit. Maargoed, De buien gingen overal ontstaan, ze konden overal ontstaan, vanuit het westen/midden zouden ook het oosten kunnen bereiken. Deel alleen maar mee dat ik het tof vindt, al die verwachtingen op een rijtje en al de uitleg, maar waar dient het dan voor? . Om te stellen dat het zoals vandaag, compleet anders kan verlopen. Ofwel mist er dan iets qua technologie of vernieuwing, ofwel licht het aan mij en 'gebruik' ik de kaarten en ensembles verkeerd.
En in het westen was er dynamisch niets aan de hand, ook in de Ardennen niet, miss wat in NL al heb ik niet veel gelezen tot nu toe daarover. Wat hagel en overvloedige neerslag horen er telkens weer bij. Heb persoonlijk liever geen zomeronweders dan, want die zijn bijna altijd weg te lachen in de huidige omstandigheden
Iig, weer een poging, enkelen hebben geluk, anderen weer niet, volgende keer beter . Deze week verwacht ik er och niet veel meer van, (zaterdag gelijkaardige situatie dus ja...) . Morgen enkel miss het Zuiden. Dagen daarna zijn al wat beter doordat het dan meer 'gewone' onweders zijn
al die verwachtingen op een rijtje en al de uitleg, maar waar dient het dan voor? . Om te stellen dat het zoals vandaag, compleet anders kan verlopen. Ofwel mist er dan iets qua technologie of vernieuwing, ofwel licht het aan mij en 'gebruik' ik de kaarten en ensembles verkeerd.
JA HALLOOOOOOOOOOOOOOOOOo
We zullen in vervolg het weer bericht wel neerzetten. Ik zet die kans hier ook met goede afloop en daar zaten al veel onzekerheden in. En die zijn meerdere malen later ook nog herhaald wat zelfs de Knmi komt er mee. Het is niet anders veranderen doen we het niet.
Nowcasten word btw vanaf gisteren al gezegt kan er ook niks aan doen dat moeder natuur even zijn eigen wil gaat. En ook nog wel vaker gaat doen ook. | Gewijzigd: 2 juli 2015, 20:11 uur, door Tatanka
We zullen in vervolg het weer bericht wel neerzetten. Da's ook niet altijd gegarandeerd hoor . Niets, dat weet ik ondertussen. Kansen zijn altijd kansen, teleurstelling is oms wat groter..
We zullen in vervolg het weer bericht wel neerzetten. Da's ook niet altijd gegarandeerd hoor . Niets, dat weet ik ondertussen. Kansen zijn altijd kansen, teleurstelling is oms wat groter..
Toen ik aan het begin van de week het woord mogelijk zwaar onweer hoorde had ik zoiets van cool. Toen zag ik om welke regio's het zou gaan en ging ik er van uit niks meer te krijgen.. Nu ben ik positief verrast door een van de zwaarste cellen die ik tot nu toe heb gezien bijna regelrecht over mijn hoofd heen te krijgen.
Bevestigd maar weer, moeder natuur doet altijd waar ze zelf zin in heeft.
We zullen in vervolg het weer bericht wel neerzetten. Da's ook niet altijd gegarandeerd hoor . Niets, dat weet ik ondertussen. Kansen zijn altijd kansen, teleurstelling is oms wat groter.. Toen ik aan het begin van de week het woord mogelijk zwaar onweer hoorde had ik zoiets van cool. Toen zag ik om welke regio's het zou gaan en ging ik er van uit niks meer te krijgen.. Nu ben ik positief verrast door een van de zwaarste cellen die ik tot nu toe heb gezien bijna regelrecht over mijn hoofd heen te krijgen.
Bevestigd maar weer, moeder natuur doet altijd waar ze zelf zin in heeft.
Dat geval, heb ik dus nog nooit meegemaakt.. Omdat het altijd bij iemand gebeurt Maargoed, geen zin meer om mijn standpunt te verdedigen, Het is zo, en algoed dat het dan toch nog voor anderen iets oplevert.
Dat geval, heb ik dus nog nooit meegemaakt.. Omdat het altijd bij iemand gebeurt Maargoed, geen zin meer om mijn standpunt te verdedigen, Het is zo, en algoed dat het dan toch nog voor anderen iets oplevert.
Nog kansen zat Thunderstorms Kop op volgende keer is het wel raak bij je ...zie tot dinsdag varieerd in settings nog kansen terug komen. Dus wie weet !!!!
Ik zou het allemaal ook wel eens gemakkelijker willen en zelf's de pro's hebben het moeilijk gehad/hebben nog steeds met deze kans.
Want ik zie nou gewoon die hele kust zooi toch weer binnen de landgrezen komen bij alkmaar. terwijl iedereen dat niet meer voor mogelijk hield. | Gewijzigd: 2 juli 2015, 20:30 uur, door Tatanka
Beste vriend Thunderstorms_4ever.
De rede dat wij onze bevindingen spuien op dit forum, is om aan te geven dat we onze kennis en ervaring willen delen met anderen. We laten ons leiden door het enthousiasme wat in ons leeft. Zie het als het invullen van de Toto uitslagen door voetbalkenners: ze winnen niet altijd omdat het balletje rond is en blijft, anders waren ze allen miljonair. Maar het discussiëren over het hoe en waarom levert anderen weer extra inzage op waarmee waarschijnlijk een volgende keer een nog scherpere weeranalyse neer kan worden gezet. Wij gaan voor het extreme, we worden niet gehinderd door de gepaste terughoudendheid zoals de mainstream kanalen hanteren.Ik hoop dat je dit begrijpt.. | Gewijzigd: 2 juli 2015, 20:42 uur, door quintogh
Zijn dit reële kansen? Ik hoop het, want die file wordt anders wel een erg negatief geheel.
Schitterend gesproken!
Niets meer aan toe te voegen, ik verwacht 0,0 meer en niets anders dan dat
Onderbouwing? lees bericht van Birdie.
Gaarne bedankt
Smoke
weather without storms is no weather at all.
Dat bedoel ik dus ook. Wij hebben vroeger ook regelmatig zwaar onweer gehad rond Dordrecht. Ik was toen een stuk jonger en we hadden toen nog geen buienradar e.d. Het is dus moeilijk om een verandering verandering concreet te bewijzen.