Tenminste, daarvan werd uitgegaan tijdens een test vandaag op Sicilië, Italië, De "Neamwave 14" risk tsunami-georganiseerd door de National Department civiele bescherming. Deze maakt deel uit van'deel van het programma NEAMTWS (Noord-oostelijke Atlantische Oceaan, de Middellandse Zee en de aangesloten zeeën Tsunami Warning System), beheerd door de UNESCO. Doel hiervan was hier het Tsunami-waarschuwingssysteem te testen met een simulatieprogramma.
'Het lijkt een spel en op basis van de huidige kennis kunnen we niet weten wanneer het zal gebeuren, maar een ding is zeker: het zal zeker gebeuren. Er moet ernstig rekening mee worden gehouden dat dit eens gebeurt. En dan willen we voorbereid zijn. De meeste slachtoffers vloeien niet voort uit aardbevingen of vloedgolven, maar uit roekeloosheid 'onervarenheid' s, desorganisatie en 'onwetendheid van de mens', zegt geoloog Giampiero Petrucci.
Bron:meteoweb | Gewijzigd: 30 oktober 2014, 16:45 uur, door Ben47
Toen ik de titel las schrok ik me kapot! en ben meteen de overige nieuws sites gaan checken.. hopen dat het bij een test blijftToen ik het las was dat ook mijn eerste reactie. En het is zeker te hopen dat het bij een test blijft, maar ondenkbaar dat het eens gebeurt is het zeker niet. Daarom kunnen er beter maar wel testen worden gedaan met systemen die ons tijdig kunnen waarschuwen ingeval het werkelijk gebeurt.
| Gewijzigd: 30 oktober 2014, 16:32 uur, door Ben47
Excuus aan degene die geschrokken zijn van de titel !
Voor degene die toch nog twijfelen.. het was dus een TEST ! maar wel een hele interessante. | Gewijzigd: 30 oktober 2014, 22:39 uur, door Callie-P