Een onbekend lichtgevend voorwerp dat zaterdagnacht boven Toronto werd gespot, heeft voor heel wat opschudding gezorgd in de Canadese stad. Verbaasde inwoners die getuige waren van de 'vliegende schotel' deden massaal hun verhaal op sociaalnetwerksites en binnen de kortste keren verschenen er talloze filmpjes van het voorval.
"Het hing heel hoog, was rond, helder en lichtgevend", vertelt Sarah Chun die enkele filmpjes maakte van de lichtjes en die op Youtube plaatste. "Het vloog een beetje en verdween dan."
Een andere getuige liet op Facebook weten dat ze niet in Aliens gelooft, maar nu toch twijfelt. Naar eigen zeggen had Roxanna Maleki de Ufo gezien bij het buitenkomen uit de cinema.
Eén persoon zag zich zelfs genoodzaakt de politie te bellen over het mysterieuze voorval. Agent Craig Brister, die op patrouille was die avond, liet op Twitter het volgende weten: "Ik ben al 15 jaar agent. Vanavond heb ik een primeur! Mijn eerste aangifte van een UFO!"
Aan theorieën geen gebrek
Ondanks de soms hardnekkige overtuiging dat het om aliens ging, gaan enkele burgers er vanuit dat de verklaring hier op aarde te zoeken is. Een kite of een zogenaamde 'quadcopter', een drone die vanop afstand bestuurd kan worden behoren alvast tot de mogelijkheden. Politieagent Brian Harper stemt daarmee in en geeft aan dat iedereen een dergelijke drone kan kopen in speciaalzaken in de stad: "Zet er een paar lichtjes op, vlieg ermee rond een gebouw". En plots gaat het om een UFO...
CTV Toronto @CTVToronto
UFO sighting in #Toronto? Strange lights streak across night sky
Bron: HLN