Werken tot 19u45 vandaag dus zal van achter het glas moeten meegenieten
In Herent is het blauwe lucht met een grijze sluierlaag (geen idee hoe je dat moet noemen?), Geen wolken te zien.
Maar er is al een onweersbuitje onstaan in de buurt van Namen, dat nu Waals Brabant binnen trekt. Mss is dat het wolkencomplex dat je kan. Of is dat nog te ver weg? Precies
Maar het is allemaal aan het oplossen en eerder licht bewolkt aan het worden
-
- Dan heb jij vanaf Mechelen en goed uitzicht. Hier in centrum Herent staat er nogal wat bebouwing en een 80m hoge heuvel (De Roeselberg) in de weg. Ik heb dus amper zicht naar het Zuiden/Westen. Ik heb ook de indruk dat die heuvel regelmatig buien tegenhoud die vanuit het Zuiden en Zuidwesten komen.
Het begint hier trouwens wel al op te warmen.
Edit: De bewolking komt nu hier ook aan. Ik zie nu pas de de foto van Jcroon. Blijkbaar hebben de 'vlaktebewoners' in Mechelen en Breda een veel beter zicht op wat er ten Zuiden van mij gebeurt. De voordelen van een vlakke horizon . Ik word op de fiets soms verrast door buien die aan de andere kant van de Roeselberg (Leuven) blijven plakken en die ik niet kan zien vanaf hier. (of omgekeerd)
| Gewijzigd: 12 juni 2015, 07:24 uur, door Sake
In de nacht naar zaterdag kunnen ook elders buien voorkomen, plaatselijk vergezeld door onweer.
Verder wordt het niet kouder dan 17 graden.
Zaterdagochtend heeft vooral het noorden en oosten, onder invloed van een koufront, nog te maken met buien. Zeer lokaal is daarbij nog onweer mogelijk. Tijdens de middaguren wordt het overal droog en vooral in het zuiden klaart het op.
JV
http://www.nu.nl/binnenland/4067086/vrijdagavond-kans-wateroverlast-in-zuiden.html | Gewijzigd: 12 juni 2015, 10:07 uur, door Justin
Als jet het over de buitjes hebt in belgië: niet naar kijken, die doen er niet toe. Daarachter zitten terug brede opklaringen die alles terug gaan doen opwarmen
Buien zullen uit het zuiden komen, zullen gaan ontstaan in reggio metz denk ik. Is maar een gok, ben geen expert
Buien zullen uit het zuiden komen, zullen gaan ontstaan in reggio metz denk ik. Is maar een gok, ben geen expert
Buien ontstaan waarschijnlijk idd boven oost frankrijk en aan de franse grens.
In de laatste run van Wetteronline ben ik helaas toch wat minder positief geworden over de onweerskansen voor vanavond/ morgen. Je kan duidelijk zien dat onweer (volgens hun) toch met name is weg gelegd voor het uiterste zuiden van het land.
Tevens is ook op de stromingsfilm van noodweercentrale te zien dat zij wat minder positief over de zaak doen wat betreft de neerslagverwachting.
Maar.....Weerslag is daarentegen wel een stuk positief en ook op GFS is nog steeds onstabiliteit te zien wat betreft de Cape + Lifted voor de hele Zuidelijke helft van het land.
Even een linkje naar Weerslag. Een leuke site waar ze een onweersverwachting radar hebben. Best uniek
http://weerslag.nl/LangeTermijnBliksem#
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
grote kans zeggen ze is eerst in het zuiden des lands, om daarna (mss enigssinds afgezwakt) verder de grote rivieren over testeken.
tot hoever noordwaarts deze op vrijdag/zaterdag zullen doortrekken en hoeveel energie er dan nog voorhanden is atmosferisch is heel onzeker!
let wel KANS! voor de rest ieder een prettig weekend toegewenst, en we lezen wel weer waar de buien hebben huis gehouden!
We zitten weer klaar voor een middag & avond nowcasten en modereren